Foto: Zlatan Čekić/ Nezavisne novine
(Patria) - Mini-kombi Micubiši L 300 iz 1983. godine bio je službeni automobil Zimskih olimpijskih igara koje su godinu poslije održane u Sarajevu, a po svome dizajnu i karakteristikama predstavljao je u to vrijeme posljednji krik automobilske industrije u svijetu.
Ponosni vlasnici jednog od svega nekoliko preostalih primjeraka iz tog vremena su Berislav Topol i Marta Šerić iz Zagreba, zaljubljeni par koji već godinama posjeduje i ljubomorno čuva ovoga ljepotana, pišu Nezavisne novine.
"Prema onome što smo uspjeli saznati, japanska kompanija 'Micubiši' bila je jedan od sponzora Olimpijskih igara u Sarajevu, te su kao donaciju poslali više primjeraka ovoga vozila. Njihova namjena u to vrijeme bila je da prevoze timove koji su radili na održavanju olimpijskih borilišta, a tokom trajanja igara prevozio je sportiste s jedne na drugu lokaciju olimpijskih borilišta", kaže Topol.
Dodaje kako je zanimljivo da je dio službenih vozila iz Sarajeva tri godine kasnije završio na Univerzijadi, koja je 1987. godine održana u Zagrebu, gdje je "Micubiši" također bio jedan od službenih sponzora.
"Poslije toga vozilo je ostalo u Zagrebu, nekako je ustupljeno policiji, koja ga je jedno vrijeme koristila, a zatim ga je kupio jedan gospodin kojeg smo mi doslovno presreli na cesti i sve dalje je istorija", kaže Topol uz smijeh.
Kroz šalu kaže kako ga je na kupovinu mini-kombija nagovorila djevojka, koja je inače rođena u Sarajevu, te da joj to nije mogao odbiti.
"Čim je čula da je iz Sarajeva, odmah je rekla moraš ga kupiti. Šta mi je drugo preostalo", kaže simpatični Zagrepčanin.
Prema njegovim riječima, restauracija vozila nije bila nimalo jednostavan posao jer je veoma teško doći do originalnih dijelova.
"Morali smo u nekim stvarima improvizirati i snalaziti se kako znamo. Potrudili smo se da vozilu vratimo imidž Olimpijskih igara u Sarajevu, nabavili smo službene naljepnice i oznake te ga njima ukrasili", kaže Topol. Njegova djevojka dodaje kako su željeli nabaviti manji kombi koji bi im služio kao kamper sposoban da se kreće slabije prohodnim putevima.
"Nagovorili smo vlasnika da nam ga proda, uložili smo dosta u restauraciju, unutrašnjost smo prilagodili svojim potrebama, uložili dosta u mehaniku i mogu reći da nas dosta dobro služi. Kao i svi drugi 'japanci', pouzdan je i ne kvari se često, a uz to nije ni veliki potrošač", kaže Marta.
Dodaje kako su na kraju dobili dobar i pouzdan kamper, ali istovremeno i oldtajmera s kojim često putuju na skupove vlasnika starih automobila širom regiona i ponosno ga pokazuju, a tako je bilo i u Sanskom Mostu, gdje je nedavno održan jedan takav događaj.
Prema službenim podacima, kompanija "Micubiši" je za potrebe pomenutih sportskih događaja u bivšoj Jugoslaviji donirala 85 ovakvih vozila, a danas ih je tek nekoliko u voznom stanju.