Članak

GLIESE 12B

Otkrivena nova planeta veličine Zemlje pogodna za život

(Patria) - Naučnici s Univerziteta Warwick bili su dio međunarodnog tima koji je, u saradnji s NASA-om i Evropskom svemirskom agencijom (ESA), otkrio novu planetu veličine Zemlje pogodnu za život.

Ustvrdili su da novootkrivena planeta Gliese 12b ima istu temperaturu kao Velika Britanija 2022. za vrijeme toplotnog talasa, kao i da je jedna od rijetkih stjenovitih planeta na kojima bi ljudi teoretski mogli da prežive.

Pošto je od Zemlje udaljena 40 svjetlosnih godina, teško da se može bolje proučiti, saopštio je Univerzitet.

- Ovo je zaista uzbudljivo otkriće koje će nam pomoći u istraživanju planeta sličnih Zemlji širom galaksije - kaže Thomas Wilson, astrofizičar sa Warwicka.

Temperatura njene površine je oko 42 stepena Celzijusa, ali naučnici su rekli da još uvijek nisu sigurni kakva je atmosfera, ako je uopšte ima.

Novootkrivena planeta kruži oko sopstvene verzije Sunca svakih 12,8 dana i slične je veličine Zemlji. Sunčev ekvivalent, nazvan Gliese 12, je hladan i crven i nalazi se u sazvježđu Riba.

Gliese 12b prima 1,6 puta više energije od ove zvijezde nego što Zemlja dobija od Sunca, saopštio je Univerzitet.

Tim je koristio podatke sa satelita NASA-e i ESA-e da potvrdi postojanje planete, kao i da sazna sve o njenoj veličini, temperaturi i udaljenosti od Zemlje.

- Zadivljujuće je to što je ova planeta najbliža planeta veličine Zemlje, ali je i temperatura slična onoj koju poznajemo. Svjetlost koju sada vidimo je iz 1984. godine - trebalo je 40 godina da stigne do nas.

Planete kao što je Gliese 12b su veoma rijetke i daleke, tako da imamo posebnu priliku da je ispitamo i saznamo detalje o njenoj atmosferi i temperaturi - dodao je Wilson.

Larissa Palethorpe, doktorantica na Univerzitetu u Edinburghu i Univerzitetskom koledžu u Londonu, koja rukovodi projektom, rekla je da je to "poseban kandidat" za dalje proučavanje atmosfere, kako bi se se saznalo više o evoluciji našeg solarnog sistema.

- Zemlja ostaje nastanjiva, ali ne i Venera, zbog potpunog gubitka vode. Atmosfera Gliesea 12b mogla bi da nas nauči mnogo o putevima nastanjivanja koje planete prolaze dok se razvijaju - dodala je Palethorpe.

#otkriće #planeta #magazin1