Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine treći put je organizirala nastup bosanskohercegovačkih preduzeća na sajmu prehrambene industrije WorldFood Istanbul 2016, koji je održan od 01. do 04. septembra 2016. godine. Podršku su dobili i od Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, piše bh. novinska agencija Patria.
Izlagači na sajmu su bili mljekara Milkos Sarajevo, Klas, Dukat – Tešanj, Bimal – Brčko i Vita Life – Visoko koji su predstavili ponudu na štandu.
Bila je ovo prilika i za ostvarivanje direktnih susreta sa predstavnicima supermarketa u Turskoj te je održano niz sastanaka sa zainteresiranim partnerima.
Direktor Milkosa Adin Fakić kazao je za agenciju Patria da je ovo jedan od najvećih sajmova na svijetu.
- Bili smo jedina bh. mljekara i prvi smo dobili dozvolu za izvoz u Turksu, sada se fokusiramo na to tržište koje je interesantno i zbog broja stanovnika ali i zbog velikog broja ljudi koji su porijeklom s naših prostora – kazao je Fakić dodavši da su u proteklom periopdu bili fokusirani na EU i zemlje regiona.
Osim feta sira, prepoznatljivog Milkosovog proizvoda, predstavljeni su i vrhnje je i prirodna voda Ella i ledeni čajevi Ella.
Cilj učešća na ovom sajmu je bio predstaviti proizvode koji su globalnog karaktera i koji su prepoznatljivi kako u Turskoj tako i u širem regionu. To se prije svega odnosi na Royal bijeli meki sir tipa feta za koji u Milkosu smatraju da slično kao i projekat sa mesom može biti veoma značajan za BiH i farmere koji se bave proizvodnjom mlijeka.
- Milkos ima velike kapacitete za proizvodnju ovog sira za kojeg je za 1 kg potrebno 5 litara mlijeka što znači da bi se u slučaju plasmana u Tursku mogli otkupiti svi viškovi mlijeka čime bi se održala stabilnost u tom sektoru i sačuvala otkupna cijene mlijeka. Nadamo se da će Vijeće ministara prepoznati važnost projekta i dati podršku Milkosu i farmerima.
Nataša Pucar, direktorica korporativnih komunikacija Studen Holdinga kazala je za Patriju da zahvaljujući saradnji sa VTK BiH bh. kompanije dobijaju priliku da se predstave.
- Tursko tržište je veliko, a bilo je puno predstavnika s Bliskog istoka. Ostvarili smo dobre kontakte te smo imali izuzetno uspješno izlaganje – kaže Pucar.
U isto vrijeme održan je i sajam pakiranja i opreme za prehrambenu industriju (IPACK), pa su bh. izlagači imali mogućnost da se tokom nastupa na sajmu upoznaju i sa ponudom opreme i novih tehnologija za proizvodnju i pakiranje hrane.