Širite mir, branite pravdu i pružite otpor nasilnicima na najbolji način koji možete, to je, između ostalog, značenje džihada, kaže u 18. nastavku Ramazanskih hronika dr. Tarik Ramadan, javlja bh. novinska agencija Patria (NAP). Povodom obilježavanja Lejletu-l-Bedra, kada se vjernici sjećaju prve i najvažnije bitke u historiji islama, Bitke na Bedru, dr. Ramadan je govorio pravom razumjevanju džihada.
- Ta riječ i termin je često predmetom pogrešnog razumjevanja, ne samo od strane onih koji nisu muslimani i orjentalista, nego često i od muslimana. Postoji usko shvatanje da džihad znači rat. Ali, u islamu postoji precizan termin za rat ili sukob – „kital“. Ali, džihad je mnogo širi. Zapravo, on nema ništa zajedničnko sa svetim ratom koji u islamu kao takav i ne postoji – pojašnjava dr. Ramadan.
Prema njegovim riječima, pravo i istinsko značenje džihada je pružanje otpora.
- Vi se opirete svojoj prirodi da biste se promijenili u pokušaju da postignete višu duhovnost. Ovdje imamo dva koraka, otpor i promjena. To je značenje džihada koji ima mnogo dimenzija. Ustvari, mnoge dimenzije nemaju veze borbom i ratom – dodaje on.
Prva dimenzija džihada, kako ističe, koja se spominje u Kur'anu je vrsta intelektualnog džihada.
- Allah dž.š. kaže: Ne pokoravajte se nevjernicima, i borite se protiv njih Kur'anom. Znači, pružite otpor, odgovorite im značenjem Kur'ana. Ovjde je Kur'an intelektualno i duhovno oružje, a koje će i vama dati snagu da se oduprete svojoj prirodi u želji da bude bolji – kaže dr. Ramadan.
Dok vjernici poste oni su, on navodi, također u džihadu, jer se bore protiv svoje prirode, koja traži jelo, piće ima druge potrebe.
- Kontroliramo sebe da dostignem nešto više, da postanem ljudi sa svješću o principima života - ističe.
Dr. Ramadan kaže da džihad ima centralno značenje u islamu i nema veze sa ratom ili sa jednostavnim razumjevanjem ulaganja truda.
- To je dinamički proces i uglavnom je nenasilan. Ali, nekada imate ljude koji vas žele ubiti, žele vas potlačiti. Suprotstavljanje njima zaštita ljudskog digniteta. Nemate izbora ako vas neko želi ubiti, ako vas napadnu oružjem, vi uzvraćate oružje i to je posljednja opcija. Ali i tada otpor je pitanje zaštite ljudskog dostojanstva i života. U ime te zaštite, proglašavate rat nasilnicima koji vas žele ubiti, a vi želite da dostojanstveno živite. Neka nam Allah pomogne i nemojte zaboraviti reći onima koje volite da ih volite – zaključuje dr. Ramadan.