Članak

Vlada SDA- HDZ poručila: Ne smjenjujte nas parlamentarci, mi stalno zasjedamo!

Fokus rada Vlade Federacije BiH su pitanja koja se odnose na ekonomski napredak. Pri tome je Vlada u potpunosti posvećena zaštiti interesa Federacije BiH, njene imovine i građana. Jačanje privrede i k

Fokus rada Vlade Federacije BiH su pitanja koja se odnose na ekonomski napredak. Pri tome je Vlada u potpunosti posvećena zaštiti interesa Federacije BiH, njene imovine i građana. Jačanje privrede i konkurentnosti ključ je održivog i stabilnog rasta u cijeloj Bosni i Hercegovini kako bismo obezbijedili bolji životni standard i prosperitet građana. S druge strane, model stabilnog rasta privrede i jačanja konkurentnosti će morati osigurati socijalnu jednakost i solidarnost svih slojeva stanovništva.

Ovo se, između ostalog, kaže u danas utvrđenom tekstu Izjašnjenja Vlade FBiH povodom Prijedloga 22 delegata u Domu naroda Parlamenta FBiH za izglasavanje nepovjerenja Federalnoj vladi, prenosi novinska agencija Patria.

Strateška opredjeljenja na kojima će se zasnivati rad Vlade FBiH u mandatnom periodu su integrisani rast, pametni rast, održivi rast, inkulzivni rast i pametno upravljanje.

Međutim, svakodnevne političke teme, dodaje se u Izjašnjenju, ne ostavljaju dovoljno prostora za djelovanje u navedenim pravcima. Slijedom toga, a ne osporavajući demokratsko pravo delegata da postavljaju pitanje povjerenja Vladi, kao i da upućuju argumentovanu kritiku za njen rad, u ovom momentu opravdano se nameće sumnja u motiv ovakvih poteza, budući da se njima postiže efekat opstrukcije rada Vlade i nameće joj se obaveza da se bavi sama sobom, umjesto nužnim reformama.

Od 31.3. do 31.7.2015. godine, Vlada je održala ukupno deset hitnih i 17 redovnih sjednica. Na hitnim sjednicama je razmotreno ukupno 16, a na redovnim sjednicama razmatrano 535 tačaka dnevnog reda.

U parlamentarnu proceduru je upućeno 45 nacrta/prijedloga zakona (uključujući i Budžet FBiH  za 2015. godinu i finansijske planove vanbudžetskih fondova), od kojih je 19 nacrta/prijedloga zakona iz mandata ranije Vlade (šest prijedloga i 13 nacrta zakona), za koje je Vlada u novom sazivu ocijenila da treba nastaviti proceduru donošenja, dok su 24 nacrta/prijedloga zakona utvrđena i dostavljena u parlamentarnu proceduru u periodu od 31.3. do 31.7.2015. godine.

Parlamentu je dostavljen i Prijedlog za autentično tumačenje člana 25. Zakona o naftnim derivatima u FBiH. Pored toga, aktom Vlade je potvrđeno da se nastavi procedura donošenja za 14 prijedloga odluka o kreditnim zaduženjima, te upućena jedna odluka o davanju saglasnosti. Aktom Vlade u parlamentarnoj proceduri je zadržan Program restrukturiranja elektroenergetskog sektora u FBiH iz mandata ranije Vlade.

Vlada je u parlamentarnu proceduru uputila i Srednjoročnu strategiju razvoja poljoprivrednog sektora u FBiH za period 2015. - 2019. godina, zatim Reformsku agendu za BiH za period 2015. - 2018. godina. Također, Vlada redovno izvještava Parlament o zaduženju Federacije BiH po osnovu emisije trezorskih zapisa, odnosno emisije obveznica (dostavljeno je ukupno devet izvještaja o zaduženju). U skladu sa zakonskim obavezama, Vlada je dostavila Parlamentu Izvještaj o odobravanju izdvajanja sredstava iz Tekuće rezerve Budžeta FBiH za 2015. godinu, za period januar - juni 2015. godine, kao i četiri izvještaja o radu samostalnih federalnih institucija, te Izvještaj o stanju poljoprivrede u Federaciji Bosne i Hercegovine (Zeleni izvještaj ) za 2014. godinu.

Na prijedlog Vlade, Parlament FBiH donio je Budžet FBiH za 2015. godinu i Zakon o izvršavanju Budžeta, više zakona, među kojima i Zakon o radu, te brojne odluke o davanju saglasnosti na finansijske planove federalnih institucija, kao i druge iz oblasti finansija.

U vezi sa pojedinačnim razlozima zbog kojih se traži glasanje o povjerenju, u izjašnjenju se navodi da sastav Vlade FBiH zadovoljava kriterije utvrđene u članu IV.B.2.4 (1) Ustava FBiH kojim je propisana minimalna zastupljenost u Vladi FBiH ministara iz reda konstitutivnih naroda, kao i reda ostalih. Također, glasanje o zakonima i drugim propisima koji su dostavljeni u parlamentarnu proceduru ne potvrđuje tezu da Federalna vlada nema podršku Parlamenta FBiH.

Prisustvo svih članova ili predstavnika Vlade, osigurano je u dijelu parlamentarnih sjednica kada se utvrđuje dnevni red i postavljaju poslanička/delegatska pitanja, odnosno daju odgovori na ta pitanja, te kada se razmatraju tačke dnevnog reda koje su pripremala određena ministarstva. Premijer i zamjenici premijera najvećim dijelom prisustvuju sjednicama u cjelini. U slučaju opravdane odsutnosti pojedinih ministara, na sjednicama se obavezno osigurava prisustvo predstavnika Vlade i predstavnika federalnog ministarstva iz reda rukovodećih državnih službenika najvišeg ranga.

U Izjašnjenju se, dalje, kaže da Vlada Federacije BiH u protekla četiri mjeseca mandata ni jednim potezom nije pokazala „neobziran“ odnos prema penzionerima, niti je bilo kakvim aktivnostima dodatno urušila sistem penzijskog i invalidskog osiguranja. Nažalost, činjenice nedvosmisleno govore da je do urušavanja sistema PIO/MIO došlo u periodu 2011.-2014. godina.

Ne stoji niti konstatacija o “konstantnom ignorantskom odnosu” Vlade prema Parlamentu FBiH, jer Vlada FBiH u svim pitanjima iz okvira svoje nadležnosti postupa u skladu sa Ustavom FBiH, federalnim zakonima i drugim propisima, kao i zaključcima Parlamenta FBiH.

Kada je riječ o takozvanom „sakrivanju“ teksta Reformske agende od javnosti, Vlada FBiH ističe da je, u skladu sa svojom ustavnom pozicijom, zajedno s predstavnicima međunarodne zajednice i drugih nivoa vlasti, uzela aktivno učešće u kreiranju ovog dokumenta koji je zajednički za cijelu Bosnu i Hercegovinu. Nakon što je na ovaj dokument Vlada dala saglasnost, na 17. sjednici, premijer FBiH dostavio je dokument Parlamentu FBiH radi informiranja. Pored toga, dokument je objavljen na web stranici Vlade Federacije BiH i dostavljen svim medijima.

Refomska agenda je odgovor na poziv Vijeća za vanjske poslove, iz decembra 2014. godine, kojim se tražilo usvajanje agende za reforme, u skladu s pravnom stečevinom EU.  Pored toga, Agenda je tijesno usklađena s ciljevima novog pristupa Evropske unije i u skladu je s Programom ekonomske reforme kao fundamentalnim elementom za stimulisanje sveobuhvatnih strukturnih reformi u cilju održavanja makroekonomske stabilnosti i podsticanja rasta i konkurentnosti.

S obzirom na sve što je navedeno u danas usvojenom tekstu Izjašnjenja, domovima Parlamenta FBiH predloženo je da donesu zaključke kojim se odbija Prijedlog za izglasavanje nepovjerenja Vladi Federacije BiH, stoji u saopćenju Vlade. 

#BiH