Članak

Kako su kružni tokovi označili kraj ere semafora

Za dva mjeseca u Hrvatskoj će biti izgrađen i prvi turbo kružni tok u ovoj zemlji. Riječ je o specifičnom saobraćajnom rješenju u kojem se prioritet daje glavnim tokovima na raskrsnici. No, BiH će na

Na križanju Strossmayerove ulice u Osijeku i Jelačićeve u prigradskom naselju Višnjevac za dva mjeseca bit će izgrađen prvi turbo kružni tok u Hrvatskoj. Riječ je o specifičnom saobraćajnom rješenju u kojem se prioritet daje glavnim tokovima na raskrsnici, piše bh. novinska agencija Patria.

No, Bosna i Hercegovina će na prvu turbo raskrsnicu sačekati još neko vrijeme, iako bi ovakovo i slično rješenje, objašnjava za agenciju Patria Osman Lindov, profesor sa saobraćajnog fakulteta u Sarajevu, uveliko riješilo problem gužbi u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, ali i u drugim bh. gradovima.

- Bosna i Hercegovina se u svakom slučaju treba okretati izgradnji kružnih tokova gdje god je to moguće, a tamo gdje ima potrebe i takozvanim turbo kružnim tokovima – objašnjava profesor Lindov. On napominje da su kružni tokovi, zapravo, u svijetu označili i početak kraja samaforima te da se tih trendova treba držati i naša zemlja.

- Samafore još uvijek ništa ne može zamijeniti u naseljenim mjestima, ali kada je riječ o velikim raskrsnicama, mislim da semafori više tu nemaju šta raditi. Kružni tokovi stvaraju manje gužve, a uz to su i sigurniji – objašnjava Lindov, no dodaje da je činjenica kako se bosanskohercegovački vozači još uvijek privikavaju na ovu vrstu saobraćajnog rješenja, obzirom da su se prvi kružni tokovi masovnije kod nas počeli graditi tek prije nekoliko godina.

U turbo kružnim tokovima saobraćajne trake su odvojene signalizacijom i fizički razdvojeni malim, ali vidljivim nadvišenjima. Vozač se prije ulaska u kružni tok mora odlučiti kojim trakom ulazi u raskrsnicu, jer kad se jednom uđe u kružni tok, više nema prestrojavanja, a zahvaljujući specifičnoj izvedbi središnjeg dijela, unutarnji krak u određenom momentu postaje vanjski.

Izlazak je moguć jedino iz vanjske trake, a nakon cijelog kruga vozilo izlazi iz kružnog toka - dakle nema kruženja, prenosi Patria.

#BiH