Članak

SDA za 15 dana "skršila" 375.000 KM, Bakir i dalje prednjači u samopromociji

Transparency International Bosne i Hercegovine izvršio je praćenje i analizu i druge sedmice predizborne kampanje za odabranih 10 političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i št

Transparency International Bosne i Hercegovine izvršio je praćenje i analizu i druge sedmice predizborne kampanje za odabranih 10 političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima. Rezultati monitoringa pokazali su da je deset političkih stranaka u prve dvije sedmice kampanje, samo na zakup prostora u elektronskim i štampanim medjima (10 TV stanica i 9 štampanih izdanja), utrošilo više od 780.000 KM, saopćeno je iz TI BiH, prenosi bh. novinska agencija Patria. 

Stranka demokratske akcije (SDA) i Savez za promjene još uvijek prednjače po troškovima. SDA je do sada na oglašavanje potrošila oko 285.000 KM, što zajedno sa procijenjenom pripremom oglasa od oko 90.000 zajedno čini čak 375.000 KM za prve dvije sedmice. Savez za promjene, s druge strane, na oglašavanje je utrošio oko 160.000 KM, što zajedno sa procijenjenom pripremom oglasa od prethodne sedmice od 135.000 KM, iznosi 295.000 KM. Zanimljivo je i da je SDA u prvoj sedmici imala više od 50% ukupnog broja oglasa, odnosno više od svih stranaka zajedno, dok je u drugoj sedmici udio SDA u ukupnom broju oglasa 44%.

SNSD je, kada se zbroji oglašavanje ove stranke i koalicije sa DNS-om, utrošio oko 150.000, a zajedno sa procijenjenom pripremom oglasa, oko 257.000 KM. Kada su u pitanju kandidati, najviše su se oglašavali Bakir Izetbegović i Ognjen Tadić.

Zanimljivo je i da se do sada neke od stranaka, kao što su Demokratska fronta i Narodna stranka Radom za boljitak uopšte nisu oglašavale u medijima pokrivenim monitoringom, te da je npr. SBB imao veoma mali broj oglasa. Ovo se djelimično može objasniti s jedne strane nedavnim hapšenjima funkcionera Narodne stranke radom za boljitak, a u slučaju SBB-a činjenicom da je čelnik ove stranke ima sopstvene medijske kuće na kojima se promoviše, te nije neophodan zakup oglasa.

I dalje je prisutna praksa u kojoj se u Republici Srpskoj samo vladajuća koalicija oglašava na javnom radio-televizijskom servisu RTRS, a na BN TV samo opozicione stranke.

Imajući u vidu prethodnu praksu stranaka da se u posljednje dvije sedmice kampanje najviše oglašavaju, očekuje se da će do kraja kampanje iznosi biti višestruko veći. S druge strane, TI BiH ponovo naglašava, da u navedene iznose oglašavanja nisu uključeni troškovi vanjskog oglašavanja (bilbordi, posteri, itd.) niti predizbornih skupova.

TI BiH koristi priliku da još jednom upozori političke stranke da vode transparentniju predizbornu kampanju, a posebno javne zvaničnike koji su kandidati na predstojećim izborima, da se suzdrže od korištenja funkcija koje obavljaju u institucijama kako bi promovisali sebe i političku stranku kojoj pripadaju.

#Izbori