Članak

CBBiH podržava iznalaženje rješenja za korisnike kredita u švicarcima

CBBiH ističe, međutim, da ne može poduzimati bilo kakve konkretne mjere prema bankama budući da nema zakonske nadležnosti u nadzoru poslovanja banaka i donošenja podzakonskih akata kojima se reguliše

 

U povodu protesta koje je Udruženje korisnika kredita “Švicarac” najavilo za subotu, 28. marta 2015. godine ispred zgrade Centralne banke Bosne i Hercegovine u Sarajevu, CBBiH želi još jednom naglasiti da podržava sve napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita s valutnom klauzulom u švajcarskom franku, prenosi novinska agencija Patria. 

CBBiH ističe, međutim, da ne može poduzimati bilo kakve konkretne mjere prema bankama budući da nema zakonske nadležnosti u nadzoru poslovanja banaka i donošenja podzakonskih akata kojima se reguliše rad banaka.

CBBiH je nastojala biti posrednik u iznalaženju rješenja između banaka i korisnika kredita s valutnom klauzulom u CHF, djelujući u okviru svojih nadležnosti i kroz Stalni odbor za finansijsku stabilnost. S obzirom na to da odredbe Memoranduma o razumijevanju kojim je uspostavljen Stalni odbor za finansijsku stabilnost nisu pravno obavezujuće za njegove članice, te da one ne mogu imati osnova za bilo kakav pravni zahtjev u ime bilo koje članice Stalnog odbora ili trećih strana u toku njihove praktične primjene, Stalni odbor za finansijsku stabilnost može se očitovati isključivo u vidu preporuka, a što je po pitanju kredita plasiranih s valutnom klauzulom u CHF učinjeno u više navrata.

Ugovor o kreditu predstavlja volju dvije strane, te pitanje prava i obaveza iz ugovornog odnosa banke i klijenta potpada pod Zakon o obligacionim odnosima. CBBiH ocjenjuje da je neophodan partnerski odnos između banke i klijenta i da je hitno iznalaženje rješenja u interesu kako klijenata, radi ograničenja dodatnih troškova, tako i banaka zbog reputacijskog rizika, rasta nekvalitetnih kredita, zahtjeva za dodatnim rezervacijama i direktnog uticaja na finansijski rezultat.

Optimalno rješenje u ovom slučaju bilo bi dogovor na relaciji banka – klijent, dok je krajnja instanca rješavanje spora na nadležnom Sudu, saopšteno je iz Centralne banke BiH. 

#BiH