Članak

Tarik Čatić, direktor marketinga u Bosnalijeku: Zdravlje je naše najveće blago

Bosnalijek ne želi samo pružiti lijek onima koji su bolesni, već i suplementarnu terapiju kako bismo prevenirali određeno stanje ili oboljenje, te održali postojeće zdravstveno stanje.

Najveća bh. farmaceutska kompanija Bosnalijek d.d. svoje poslovanje do sada je bazirala isključivo na proizvodnji lijekova. Međutim, ambiciozni i podmlađen menadžment, koji je u 2014. osigurao ukupan prihod od prodaje u rekordnom iznosu od 120 miliona KM, ne želi stati na tome. Tako je u 2015. godini dio razvojnih i proizvodnih snaga usmjeren u novu vrstu proizvoda, prenosi bh. novinska agencija Patria.

- Bosnalijek ne želi samo pružiti lijek onima koji su bolesni, već i suplementarnu terapiju kako bismo prevenirali određeno stanje ili oboljenje, te održali postojeće zdravstveno stanje - kaže Tarik Čatić, direktor Korporativnog marketinga u Bosnalijeku.

Bosnalijek je u posljednje dvije godine napravio velike pomake u organizaciji, razvoju, proizvodnji, prodaji i promociji svojih proizvoda. Na tržište Bosne i Hercegovine plasirani su novi lijekovi i proizvodi. O kakvim novostima iz Bosnalijeka je riječ?

Raduje nas činjenica da smo za kratko vrijeme napravili veliki iskorak u poslovanju i ponudili nove kvalitetne proizvode. Naša strategija plasiranja novih proizvoda odvijala se kroz tri segmenta. Prvi se odnosio na receptne lijekove, koji su naš temeljni biznis.

Drugi segment su naši bezreceptni lijekovi, gdje smo naš asortiman prvo optimizirali te odredili proizvode koji imaju snažan potencijal, a koji do sada nije bio iskorišten. Zatim, naš portfolio bezreceptnih lijekova smo proširili sa novim molekulama i fomulacijama. Dakle, u ovoj godini na tržište plasiramo devet novih lijekova, koji se izdaju na liječnički recept. Radi se o lijekovima savremene terapije, koji su nedostajali trenutnom Bosnalijekovom asortimanu. U prvom redu su to lijekovi iz našeg kardiološkog, gastroenterološkog i CNS (centralno-nervni sistem) portfolija.

Treća stavka unutar ovog segmenta je prebacivanje nekih receptnih lijekova iz postojećeg portfolija u status bezreceptnog lijeka s ciljem da naše lijekove za simptomatsku terapiju učinimo lakše dostupnim pacijentima. Ovdje je, za sada, riječ o tri proizvoda, koja su doživjela transformaciju.

Alerix je novi bezreceptni lijek, koji se do sada izdavao na recept pod nazivom Flexofen, zatim Fenix NEO sljedeći novi lijek, bezreceptni pantoprazol i treći Enterofuryl STOP. Potražnja za Enterofurylom je uvijek bila iznimno velika, stoga je jedna od prvih odluka bila da ovaj lijek čim prije bude lakše dostupan pacijentima, kako bi efikasan i siguran tretman dijareje mogao biti provođen samomedikacijom.

Treći segment su dodaci prehrani, što je potpuno novo za Bosnalijek. Do sada samo imali samo jedan dodatak prehrani, Royal Jelly kapsule, koji je interno tretiran kao lijek. Naša odluka da se širimo u segment razvoja i proizvodnje dodataka prehrani je donesena s ciljem da usmjerimo dio snaga na prevenciju i pomoć ka bržem ozdravljenju, a ne samo liječenju kako je to do sada bilo. Ovdje je važno istaći da će dodaci prehrani interno biti tretirani kao i lijekovi, što znači da će prolaziti kroz strogu farmaceutsku kontrolu kvalitete.

Spomenuli ste da će dodaci prehrani prolaziti kroz strogu faramaceutsku kontrolu. Da li nam možete pojasniti šta to zapravo znači?

Poslovanje u segmentu dodataka prehrani je relaksiranije u smislu zakonske regulative, oni imaju određene jače ili slabije dokaze o svojoj efikasnosti.

Za razliku od proizvođača dodataka prehrani, mi tvrdimo da su naši dodaci prehrani farmaceutske kvalitete, jer prolaze kroz strogu kontrolu ulaznih sirovina i gotovog proizvoda, baš kao što prolaze i lijekovi.

Iako nemamo zakonsku obavezu da dodatak prehrane najstrožije kontroliramo, mi to radimo zbog našeg internog sistema kontrole i provjere kvaliteta i osiguranja kvaliteta.

Što znači da deklaracija na našim proizvodima odgovara stvarnom stanju, odnosno niti jedna komponenta, koja ulazi u sastav proizvoda, nije izostavljena. Također, navedeni zdravstveni benefiti Farmaceutski standardi kontrole i kvaliteta naših proizvoda su zaista nešto što nas diferencira od svih drugih proizvođača dodataka prehrani.

Bosnalijek je svoje poslovanje do sada bazirao isključivo na proizvodnji lijekova. Šta vas je navelo u novi zaokret da dio razvojnih i proizvodnih snaga usmjerite na novu vrstu proizvoda?

Razvoj i proizvodnja lijekova će i dalje biti glavni fokus poslovanja kompanije. Međutim, Bosnalijek ne želi samo da pružiti lijek onima koji su bolesni, već i suplementarnu terapiju kako bismo prevenirali određeno stanje ili oboljenje, te održali postojeće zdravstveno stanje.

Dodaci prehrani nam još omogućavaju i da podržimo organizam sa određenim tvarima, koji su iz različitih razloga deficitarni, bilo da ih ne unosimo hranom ili se možda dešavaju procesi koje ih čine manje dostupnim ili ih više trošimo usljed izloženosti stresu i drugim vanjskim uticajima.

Primarni cilj nam je da pružimo pomoć u očuvanju našeg zdravlja kroz jačanje imuniteta i suzbijanja nekih procesa koji bi organizam mogli dovesti izvan ravnoteže, te da adekvatnim suplementima potpomognemo normalno funskionisanje fizioloških procesa u organizm. Također, želimo da podignemo svijest javnosti da je zdravlje najveće blago o kojem se treba konstantno brinuti i u koje treba ulagati.

S druge strane, mi ćemo uvijek nastojati da što adekvatnije ulažemo naše napore da prepoznamo i razvijemo neophodne proizvode čiji će primarni cilj biti jačanje funkcija organizma i očuvanje zdravlja, a kako bi odgovorili na medicinsku potrebu

Koliko dodataka prehrane Bosnalijek trenutno ima u svom asortimanu i o kakvim je proizvodima riječ?

U prvoj fazi smo proširili Royal Jelly liniju, koja je već prepoznatljiva kako u BiH tako i u regiji. Proširili smo je sa drugačijom formulacijom. Radi se o otopinama koje se piju, u kojima smo pored matične mliječi dodali i različite funkcionalne dodatke. Željeli smo da proizvode više usmjerimo različitim potrebama koje korisnici imaju. Riječ je o četiri nova proizvoda Royal Jellyja.

ROYAL KINDER Jelly namijenjen djeci starijoj od dvije godine, koji sadrži 500 mg matične mliječi te je obogaćen s prijatnim okusom banane. Zatim, tu su dva proizvoda od po 1000 mg matične mliječi sa funkcionalnim dodacima. ROYAL SPORT Jelly je kombinacija 1000 mg matične mliječi i L-karnitina namijenjen osobama koje žele poboljšati svoju fizičku spremnost i održati odgovarajuću tjelesnu težinu.

L-karnitin je aminokiselina koja učestvuje u procesu sagorijevanje masti i proizvodnji energije, što doprinosi kontroli tjelesne težine. ROYAL ReVITA Jelly je kombinacija 1000 mg matične mliječi i ginsenga, korijena biljke sa stimulativnim svojstvima. Ova kombinacija je namijenjena za primjenu u stanjima velike fizičke i psihičke iscrpljenosti. Četvrti u nizu proizvoda je ROYAL SUPERIOR Jelly dodatak ishrani čija ampula od 10 ml sadrži 2000 mg matične mliječi.

Riječ je o izuzetno efikasnom proizvodu zbog njegovih nutritivnih, metaboličkih i energizirajućih benefita, koji potpomažu bolje funkcioniranje tijela. Preporučuje se odraslim osobama, naročito onima izloženim velikim fizičkim naporima, osobama slabijeg imuniteta i sa smanjenim libidom.
Novi brend u portfoliju dodataka prehrani je Altioks, vrlo specifičan proizvod sa izuzetno visokim potencijalom. Radi se o proizvodu iz vlastitog razvoja. Altioks® zahvaljujući svojoj hemijskoj strukturi štiti ćelije cijelog organizma od štetnih utjecaja slobodnih radikala. Također, istakao bih da je ovo prvi proizvod iz Bosnalijeka, koji je baziran na alfa-lipoinskoj kiselini.

Ovdje bih istakao još samo važnost alfa liponske kiseline koja spriječava ili usporava mnoge promjene u našem organizmu, jer nastanak i djelovanje slobodnih radikala povezano je sa starenjem, promjenama na srcu, metabolizma šećera, slabljenjem mentalnih i odbrambenih funkcija, gubitkom snage mišićnog tkiva itd. Osim toga, svojim antioksidativnim svojstvima sprečava oksidaciju LDL holesterola i djeluje zaštitno na kardiovaskularni sistem, alfa liponska kiselina cirkulacijom lako dospijeva kako u mozak tako i do perifernih nerava i prodire u sve dijelove ćelija, gdje neutralizira slobodne radikale i tako spriječava ubrzano starenje nervnog tkiva ili razvoj hroničnih degenerativnih bolesti.

Dodao bih da smo razvili još jedan lijek na bazi alfa liponske kiseline, koji je u procesu registracije. Ovaj proces registracije je pri kraju, tako da lijek u apotekama možemo da očekujemo u drugoj polovini naredne godine.

Samomedikacija je danas trend u svijetu. Kod nas se tek počinje govoriti o važnosti lične odgovornosti i aktivne brige svake osobe o vlastitom zdravlju. Kako Bosnalijek reaguje na ove trendove?

Tačno je da je samomedikacija trend koji je već odavno prisutan u razvijenim zemljama. Kod nas se na tome tek počinje raditi. Također, moram priznati da svijest stanovništva na našim prostorima nije na zavidnom nivou kada je riječ o pravilnom pristupanju samomedikaciji. U ovom segmentu smo odlučili da usmjerimo naše aktivnosti i na edukaciju te pružanje pomoći, i to, u dva pravca.

Prvi je kontinuirano pravovremeno i kvalitetno informisanje farmaceuta o našim proizvodima, jer su oni često prva instanca zdravstvenih radnika kojoj se pacijenti obraćaju za pomoć i savjet.

Stoga nastojimo da farmaceuti imaju sveobuhvatno i osvježeno znanje o svim proizvodima kako bi adekvatno pomogli pacijentima u odluci koji proizvod odabrati. Drugo, izuzetno je važno da je i pacijent što adekvatnije educiran da prepozna svoje stanje i simptome. Zato nastojimo da na što jednostavniji i brži način pacijentima pružimo više informacija o proizvodima, koji bi im mogli pomoći u ublažavanju simptoma i tegoba ili sprječavanju njihovog nastanka.

Pored korištenja klasičnih kanala komunikacije kroz koje pružamo informacije o novim proizvodima, koristimo i savremene digitalne kanale komuniciranja. Danas pacijenti informacije o Bosnalijekovim proizvodima mogu pronaći u raznim on-line sadržajima. Također, pokrenuli smo i niz proizvodnih web stranica koje pacijentima omogućavaju da dobiju zaista više relevantnih i objektivnih informacija o proizvodu, ali i simptomima koji im stvaraju tegobe.

Kreirali smo sedam specijalizovanih web stranica za sedam proizvoda (lysobact.ba,rhinostop.ba, royal-jelly.ba, altioks.ba, enterofuryl-stop.ba, fenix-neo.ba, alerix.ba) na kojima dajemo širok dijapazon informacija.

Na našim web stranicama pored informacija o proizvodima i njegovom djelovanju, pružamo i medicinske informacije i praktične savjete koji imaju za cilj da pomognu osobama da brže i lakše prepoznaju svoje zdravstvene probleme.

Dakle, osnovna svrha razvoja naših web stranica je da pomognu pacijentima u smislu vjerodostojnog informiranja i savjetovanja „šta, kada i kako“. Na našim web stranicama osobe koji pristupaju samomedikaciji, mogu da pronađu i savjete kako da se odluče za određene proizvode i da li ih uopšte trebaju uzimati.

Na stranici se nalazi i sekcija sa pitanjima i odgovorima, kako bismo pacijentima dali mogućnost da dobiju adekvatne odgovore na njihove dileme.

Na kojim tržištima su Bosnalijekovi novi proizvodi dostupni?

Prilikom plasiranja novih proizvoda uvijek nam je prva stepenica pružanje proizvoda na domaćem tržištu, u zemlji u kojoj proizvodimo lijek.

Dakle, čim stvorimo zakonske preduslove za registraciju u BiH otvaramo mogućnosti da idemo u registraciju takvih proizvoda i na druga tržišta.

Nakon BiH pojavljujemo se u Hrvatskoj, Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Kosovu i Albaniji.

Zatim naredna faza je Rusija i zemlje CIS-a. Također, plan je da ove proizvode plasiramo i na nova tržišta koja su u fazi pripreme za otvaranje.

Do kraja ove godine će se dodaci prehrani, Altioks i četiri nova proizvoda Royal Jelly, moći naći i u apotekama zemalja iz našeg okruženja. A, u 2016. godini ćemo u ove zemlje plasirati i nove bezreceptne lijekove.

(Izvor: fokus.ba)

#BiH