Najkompleksniji dio trenutno aktuelnog projekta rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine, koja uključuje čak 19 mostova i 11 tunela, čine tri kilometra tunela Ivan, poznatog saobraćajnog ‘uskog grla’, kroz koji se do sada zbog dotrajalosti pruge saobraćaj odvijao vrlo otežano brzinom oko 20 km/h, prenosi novinska agencija Patria.
Prije 125 godina u Sarajevo je stigao prvi voz koji je uspostavio komunikaciju od unutrašnjosti zemlje ka moru. Najveći problem predstavljalo je rješavanje najteže dionice pruge - vododijelnice na Ivan Sedlu (876 m), koja je u vazdušnoj udaljenosti svega 14 km od Konjica, sa visinskom razlikom od 600m, i predstavljala je posebne tehničke poteškoće.
Rješenje je osmislio švicarski inženjer Roman Abt konstrukcijom sistema adheziono-zupčaste pruge, koji je prvi put primjenjen u našoj zemlji. Ne čudi i podatak da je izrada naučne studije povodom rekonstrukcije ove dionice nakon Drugog svjetskog rata trajala punih 10 godina, a razmatralo se 13 mogućih rješenja.
Da se radi o pravom inžinjerijskom poduhvatu uvjerila se italijanska kompanija Generale Costruzioni Ferroviale S.p.A (GCF) koja je u januaru ove godine počela radove na rekonstrukciji pruge na ovoj dionici. Iskusne italijanske željeznice posebno je fascinirala izuzetna specifičnih visinskih razlika izvođenja radova usljed čega se parametri pruge moraju podešavati u skladu s tri seta parametara što je rijetkost u Evropi, izuzev možda na Alpama.
Pored turističkog, željeznički saobraćaj na ovoj dionici, koja je sastavni dio međunarodnog Koridora Vc koji je uvršten u tzv. Sveobuhvatnu mrežu željezničkih pruga regiona (SEETO Rail Comprehensive Network), imat će direktan i pozitivan efekat na konkurentnost pojedinih industrijskih grana u Bosni i Hercegovini.
Potpunom obnovom kolosjeka na ukupno 39 km pruge, tehnički uslovi pruge će se podići na savremeni evropski standard, te, dozvoljavati brzine od 100-120 km/h uz ograničenja trase i usponima na ovoj dionici.
Od začaja za teretni saobrćaj je i vijest da nove savremene šine koje se postavljaju na ovoj dionici imaju znatno veću nosivost od ranijih šina. Inače, za potrebe rekonstrukcije dionice Sarajevo-Bradina kompanija GCF je u BiH dopremila vlastitu flotu savremenih željezničkih mašina tzv. "radnih vozova” na kojima radi oko 100 radnika talijansko-bosanske posade, a okončanje radova planirano je početkom ljeta ove godine.