Članak

Radne knjižice od jula mjeseca više ne važe

Radne knjižice koje su prestale važiti u skladu s navedenom odredbom Zakona o radu i dalje zadržavaju svojstvo javne isprave. Prije vraćanja radne knjižice radniku, ovlaštena osoba poslodavca dužna je

Radne knjižice prestaju važiti zaključno sa 30. junom 2016. godine, te su poslodavci dužni radniku vratiti radnu knjižicu, najkasnije u roku od dva mjeseca od prestanka njihovog važenja, odnosno najdalje do 31. avgusta 2016. godine, saopćeno je iz Vlade Federacije BiH, saopćeno je iz Ministaratsva rada i socijlane politike.

Radne knjižice koje su prestale važiti u skladu s navedenom odredbom Zakona o radu i dalje zadržavaju svojstvo javne isprave. Prije vraćanja radne knjižice radniku, ovlaštena osoba poslodavca dužna je precrtati sve nepopunjene rubrike, uz pečat i potpis ovlaštene osobe. 

Nepopunjene rubrike ne trebaju precrtavati svaku posebno, već se može precrtati cijela stranica jednom kosom linijom, a potpis i pečat se stavljaju samo u rubriku "bilješke", u kojoj se evidentira da su sve nepopunjene rubrike precrtane. Poslodavac prije povrata radnu knjižicu ne zaključuje s 30. junom 2016. godine, budući da radni odnos radnika s ovim danom ne prestaje. 

U tom slučaju poslodavac u radnoj knjižici neće upisivati trajanje zaposlenja, već je navedene rubrike potrebno precrtati. U slučaju da radniku prije vraćanja radne knjižice prestane radni odnos, poslodavac u radnu knjižicu upisuje datum prestanka rada, a ostalim radnicima koji nastavljaju radni odnos samo će precrtati prazne rubrike i upisati napomenu u rubrici "bilješke".

U rubrici predviđenoj za upisivanje bilješki u radne knjižice, poslodavac se treba pozvati na zakonsku odredbu na osnovu koje će se precrtati nepopunjene rubrike u radnoj knjižici, na način da se upiše tekst: "nepopunjene rubrike precrtane na osnovu člana 176. Zakona o radu", te se upisuje datum, potpis i pečat ovlaštene osobe poslodavca. Upis u "bilješku" se može izvršiti i naljepnicom ili žigom s tekstom: "nepopunjene rubrike precrtane na osnovu člana 176. Zakona o radu". 

Ovlaštena osoba poslodavca je osoba koja je od poslodavca ovlaštena odlučivati i zastupati ga u ostvarivanju prava i obaveza iz radnog odnosa. Poslodavac koji ima dislocirane organizacijske cjeline i velik broj radnih knjižica, može ovlastiti više različitih osoba da radnicima u propisanom postupku vrate radne knjižice. 
Obavezu vraćanja radne knjižice imaju i poslodavci koji su primili osobu na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa, prema odredbi člana 34. Zakona o radu.

Radna knjižica koju je poslodavac vratio radniku na način propisan članom 176. Zakona o radu je javna isprava koja će se i nadalje koristiti u svrhu dokazivanja podataka koji se u njoj nalaze. 

Podatke relevantne za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i nekih drugih prava, od 1.7.2016. godine, radnici će moći pribaviti od Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje, u skladu sa članom 15. Zakona o matičnoj evidenciji o osiguranicima, obaveznicima uplate doprinosa i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja ("Službene novine Federacije BiH“, broj: 52/11), kao i od Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, u skladu sa članovima 18. i 19. Zakona o jedinstvenom sistemu registracije, kontrole i naplate doprinosa ("Službene novine Federacije BiH”, br. 42/09, 109/12, 86/15 i 30/16). 

Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje je, u skladu s članom 15. Zakona o matičnoj evidenciji o osiguranicima, obveznicima uplate doprinosa i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, dužan u roku od pet dana od dana podnošenja zahtjeva osiguraniku izdati uvjerenje o podacima registriranim u matičnu evidenciju Federalnog zavoda, koje ima karakter javne isprave. 

Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine u skladu s članovima 18. i 19. Zakona o jedinstvenom sistemu registracije, kontrole i naplate doprinosa, izdaje uvjerenje iz Jedinstvenog sistema s traženim podacima svakom subjektu upisa na njegov lični zahtjev. Uvjerenje se izdaje o podacima o kojima Porezna uprava vodi evidenciju u Jedinstvenom sistemu od 1.1.2011. godine. 

Radnik može koristiti vraćenu radnu knjižicu i nakon 1.7.2016. godine u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, zdravstvenog osiguranja, kao i osiguranja u slučaju nezaposlenosti, navodi se u saopćenju.

#Biznis