Članak

ZZO KS refundira troškove dva postupka biomedicinski potpomognute oplodnje

Upravni odbor Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo početkom ove sedmice donio je odluku o refundaciji troškova za postupke medicinski potpomognute oplodnje i to 4.000 KM za prvi pokušaj i 2

Upravni odbor Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo početkom ove sedmice donio je odluku o refundaciji troškova za postupke medicinski potpomognute oplodnje i to 4.000 KM za prvi pokušaj i 2.000 KM za drugi pokušaj, piše bh. novinska agencija Patria.

Kako je za agenciju Patria kazao direktor ZZO KS Samir Turković sam postupak pacijentice mogu obaviti u bilo kojoj ustanovi, ali sve neophodne dijagnostičke i druge zdravstvene usluge u postupku liječenja i dokazivanja neplodnosti osigurana lica su dužna obaviti u UKC Sarajevo ili drugim ugovornim zdravstvenim ustanovama na području Kantona Sarajevo, na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.

- Ukoliko se neophodne dijagnostičke i druge zdravstvene usluge u postupku liječenja i dokazivanja neplodnosti obave u nekoj drugoj zdravstvenoj ustanovi, Zavod neće učestvovati u troškovima ako su se mogle obaviti na UKC Sarajevo ili drugim zdravstvenim ustanovama domovima zdravlja u Kantonu Sarajevo – kaže Turković.

Pacijentice trebaju ispuniti određene uslove kako bi dobile pozitivno konzilijarno mišljenje i bile uključene u program medicinski potpomognute oplodnje:

- Žene koje se liječe od neplodnosti, žene koje nisu rađale, žene do napunjenih 37 godina života, utvrđene dijagnoze, stanja i sve potrebne medicinske pretrage.

Na području Kantona Sarajevo djeluju tri privatne zdravstvene ustanove u kojima se rade postupci biomedicinski potpomognute oplodnje. Jedna od njih je i Bahceci BiH IVF Centar za ginekologiju, neplodnost i vantjelesnu. Izvršni direktor Bahceci BiH Irfan Lazović u izjavi na novinsku agenciju Patria kaže da je ova odluka dobra vijest.

Bahceci centar u Bosni i Hercegovini već pet godina pruža usluge medicinski potpomognute oplodnje i do danas su pomogli da na svijet dodje preko 450 zdravo rođenih beba. No kako ističu, budućim roditeljima koji se suočavaju s problemom neplodnosti će sada biti znatno lakše ući u postupak.

- Svi parovi sa prebivalištem u Kantonu Sarajevo, a koji su postupak potpomognute oplodnje započeli nakon 26.09.2016. godine u našem centru, imaju pravo na refundaciju troškova od strane ZZO KS - kazao je Irfan Lazović, izvršni direktor Bahceci centra za ginekologiju, neplodnost i vantjelesnu oplodnju.

- Vantjelesna oplodnja je nekad jedini način za parove koji pate od neplodnosti da ostvare potomstvo, ali nažalost mnogi parovi do sada nisu bili u mogućnosti da snose troškove koje iziskuje postupak vantjelesne oplodnje - zaključuje Lazović, iskazujući zahvalnost Ministarstvu zdravstva KS i ZZO KS u ime svih parova koji se suočavau s problemom neplodnosti, a koji danas mogli ostvariti pravo na refundaciju troškova.

Neplodnost je podjednako zastupljena i kod muškaraca i kod žena, tačnije: 40% žene, 40% muškarci, a u 15-20% slučajeva je to zajednički ili neobjašnjiv problem. Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije Bosna i Hercegovina je jedna od šest zemalja svijeta s najnižom stopom plodnosti, koja iznosi 1,2 djeteta po ženi. Vantjelesna oplodnja je nekad jedini način za parove koji pate od neplodnosti da ostvare potomstvo, ali nažalost mnogi parovi nisu u mogućnosti da snose troškove koje iziskuje postupak vantjelesne oplodnje. Procjenjuje se da u KS postoji oko 400 parova koji bi trebali postupak biomedicinski potpomognute oplodnje. 

Neplodnost, nemogućnost postizanja trudnoće nakon godinu dana redovnih spolnih odnosa, velik je zdravstveni problem stanovništva. Više od 17 posto parova ili svaki šesti par u našoj zemlji suočen je s dijagnozom neplodnosti. Medicinski potpomognuta oplodnja predstavlja niz metoda koje se koriste u liječenju neplodnosti jednog ili oba partnera. Njima se liječi 70 do 80% svih uzroka neplodnosti, ali primjenjuju se tek onda kada su sve ostale metode liječenja neuspješne.

Uslovi koje treba ispuniti za refundiranje troškova

#BiH