Iako je Općinski sud u Mostaru presudio da postojanje dvije škole pod jednim krovom predstavljaju diskriminaciju djece po nacionalnoj osnovi i da ta praksa mora biti prekinuta, vlasti u ovom gradu i kantonu, kao i u svim drugim kantonima gdje postoji ovakva praksa, i dalje rade na razbijanju svake ideje koja bi vodila ujedinjenju djece, piše agencija Patria.
Odluka ministra obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK Rašida Hadžovića da da saglasnost za nastavak projekta “Jačanje socijalnog uključivanja - jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece sjeverozapadnog Balkana 2016.- 2018.”, potprojekta “Ishodi učenja” u kojem se nastoji kroz jedinstveni pristup promovisati i bosanski i hrvatski i srpski (BHS) jezik, izazvala je posljednjih dana lavinu kritika od strane medija bliskih HDZ-u.
Pored ovog projekta, korak ka ujedinjenju djece u Mostaru predstavlja i pilot projekt koji za cilj ima ujedinjenje dvije mostarske srednje škole koje trenutno funkcionišu po čuvenom principu dvije škole pod jednim krovom.
Ministarstvo obrazovanja HNK na čelu s ministrom Rašidom Hadžovićem potvrdilo je organizaciji „Save the Children“ opredijeljenost nastavku ovog projekta.
Mediji bliski HDZ BiH odmah su osudili ove poteze ministra Hadžovića poredeći ih s „hegemonističkim potezima Beograda“ u bivšoj Jugoslaviji nastojeći da jezičku varijantu BHS uporede sa srpsko-hrvatskim jezikom.
Ministra Hadžovića se još optužuje da u tajnosti radi na ujedinjavanju dvije mostarske škole u jednu – Glazbene škole Ivana plemenitog Zajca i Srednje muzičke škole, što bi, navodno, dovelo do negiranja jezičkih posebnosti.
Nije nikakva tajna da se već godinama dvije ključne stranke u Mostaru SDA i HDZ svim silama protive ujedinjenju škola, prije svega zbog monopola na zapošljavanje vlastitih kadrova u te škole.
Koriste se razne metode i ucjene roditelja kako njihova djeca ne bi došla na ideju kao u Jajcu da se protiv podjela bore na ulici.
Zvuči nevjerovatno da se neko u 21. stoljeću protivi ujedinjenju djece i da u sramotnom postojanju dvije škole pod jednim krovom pokušava graditi neku bolju budućnost.