Senat Univerziteta u Sarajevu je na svojoj 7. vanrednoj sjednici održanoj 27. 07. 2017. godine vodio iscrpnu raspravu o Prijedlogu Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo, koji bi trebao biti predmet odlučivanja na sljedećem zasjedanju Skupštine Kantona Sarajevo zakazanom za 31. 07. 2017. godine, piše agencija Patria.
Senat Univerziteta u Sarajevu donas je usvojio sljedeće stavove:
1. Postojeći Prijedlog Zakona o visokom obrazovanju je neprihvatljiv za Univerzitet u Sarajevu imajući u vidu zagarantirane akademske slobode, akademsku samoupravu i autonomiju. Iako cijenimo napore Vlade Kantona Sarajevo, na čelu sa premijerom, u nastojanju da se dođe do boljeg teksta Zakona, Univerzitet u Sarajevu smatra da ovaj tekst Zakona i dalje ne predstavlja reformski zakon.
2. Univerzitet u Sarajevu smatra neprihvatljivim sva zakonska rješenja koja dovode u pitanje autonomiju Univerziteta u pogledu njegovog osnovnog, temeljnog, zagarantovanog i autonomnog prava na sva akademska pitanja (kreiranje i donošenje nastavnih planova i programa, studijskih programa, ciklusa studija i sl.).
3. Univerzitet u Sarajevu insistira na osiguravanju punog pravnog subjektiviteta i kontinuiteta njegovih organizacionih jedinica imajući u vidu dugogodišnju tradiciju rada i postojanja i njihov značaj u društvu. Ističući da ponuđena rješenja u zakonu, po kojima bi se trebalo riješiti pitanje pravnog subjektiviteta, ne omogućavaju integracijske procese Univerziteta, nego vode isključivo ka centralizaciji Univerziteta što je nedopustivo i na kraju niti provodivo u praksi.
4. Senat Univerziteta u Sarajevu smatra neprihvatljivim rješenje iz Prijedloga teksta Zakona kojim se Upravnom odboru daje pravo da razrješava rektora/dekana/direktora iako mu to ne bi smjelo biti u nadležnosti. Univerzitet u Sarajevu smatra da je jezgro autonomije Univerziteta institucionalna autonomija njegovih tijela, što podrazumijeva da je razrješavanje rektora/dekana/direktora u isključivoj nadležnosti onih tijela koja su ih i birala.
5. Osnovna pretpostavka funkcioniranja misije i vizije te strateških ciljeva Univerziteta je njegovo finansiranje.
Univerzitet u Sarajevu prihvata sve jasne i precizne postupke prelaska na Univerzitetski trezor. Međutim, Univerzitet upozorava i izražava zabrinutost da su ponuđena rješenja za uspostavljanje trezorskog poslovanja nedorečena, neprecizna i nejasna, te da njihova realizacija ne bi bila provodiva u praksi i dovela bi u pitanje daljnje funkcioniranje Univerziteta, posebno imajući u vidu međunarodne projekte i uključenost Univerziteta u Sarajevu u evropski prostor visokog obrazovanja.
6. Za realizaciju ponuđenih rješenja integracije Univerziteta u Sarajevu nije predviđen realan vremenski rok, što može dovesti do apsolutne paralize rada i razvoja Univerziteta u Sarajevu.
7. Senat Univerziteta u Sarajevu smatra da ponuđeni prijedlog zakona od 19. 07. 2017. godine nije prošao proceduru donošenja u skladu sa Ustavom i zakonima Kantona Sarajevo, te kao takav bi, u najmanju ruku, trebao biti vraćen u fazu nacrta kako bi se akademskoj zajednici omogućilo aktivno učešće u kreaciji rješenja.
Današnjoj raspravi prisustvovali su i predstavnici Delegacije EU u BiH, OHR-a, Erasmus+ projekta, te su članovi Senata zatražili i da OHR iskoristi svoj autoritet da Vlada KS ovaj zakon povuče iz procedure.
Jedan od prijedloga koji se danas mogao čuti je i da se posebno donese zakon o Univerzitetu u Sarajevu, a da se svi fakulteti pridržavaju Općeg okvirnog zakona o visokom obrazovanju.
Također, rektor Škrijelj kazao je da ne može dozvoliti da se kriminalizira Univerzitet u Sarajevu zbog pojedinih dekana koji su imali ogromne plate, dodatke te je kazao da je Vlada trebala reagirati u tim slučajevima, a ne optuživati UNSA i akademsku zajednicu za kriminal.