Zlatna Vispakova džezva od sada se prodaje i na policama poznatog lanca trgovina Lidl u Sloveniji. Iz kompanije kažu da je ovim završen projekat „ulaska“ najprodavanije bosanskohercegovačke kafe na slovensko tržište. Uz Sloveniju, najprodavanija bh. kafa sada se izvozi u 28 zemalja svijeta.
Direktorica Vispaka Nina Bijedić-Mujanović u intervjuu za agenciju Patria govori o poslovnim uspjesima ove kompanije, prehrambenim navikama njihovih potrošača i kakva je uloga prehrambenih proizvoda u tradiciji i kulturi Bosne i Hercegovine.
NAP: Iz „Vispaka“ kupci dobijaju brojne proizvode potrebne za tradicionalnu bosansku kuhinju, koji imaju neki poseban miris i ukus domaćeg... Kakve su reakcije ljudi u BiH na domaće proizvode?
BIJEDIĆ-MUJANOVIĆ: Mi Bosanci i Hercegovci posebnu pažnju poklanjamo ukusnoj hrani i prijatnim napicima, prije svega tradicionalnoj bosanskoj kafi. Kroz hranu i piće pričamo priču o svojoj kulturi i tradiciji, koja bez imalo skromnosti nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Vispak kao domaća kompanija, koja na tržištu postoji već 45 godina veoma dobro poznaje navike i potrebe svojih potrošača. S tim u vezi možemo reći da kontinuiranim višedecencijskim radom i istraživanjima stručnjaka iz različitih oblasti Vispak se nametnuo kao kompanija koja je prije svega kompetentna za proizvodnju hrane, a onda i najkompetentnija za proizvodnju prave bosanske kafe, tradicionalnih juha i začina za pripremu tradicionalnih jela. Vispakov program Bosanske kuhinje sa Begovom čorbom, Tarhanom, Tajnom i drugim brandovima dokaz je da se naša tradicionalna kuhinja može brandirati i da ljudi žele uživati u ovim delicijama. Vispakov odjel za razvoj i marketing davno su udarili temelje programu kuhinje koja nema sestru blizanku, a u kojoj je moguće pronaći tragove mnogih kulinarskih nasljeđa. Upravo to je naša snaga, i tu vidimo još jednu šansu za snažniji internacionalni usjeh.
NAP: Vispakovi proizvodi osvajaju svjetska tržišta. Teško da bi to mogli postići da nemaju kvalitetu? U koliko zemalja se prodaju vaši proizvodi?
BIJEDIĆ-MUJANOVIĆ: Vispak je sa svojim proizvodima prisutan trenutno na 27 različitih tržišta. U kontinuitetu imamo rast izvoza Vispakovih proizvoda već dugi niz godina. Kvalitet je osnovni parametar koji je zagarantovan ISO, HACCAP I HALAL standardima koji su impelemtirani u Vispaku duže od jedne decenije. Nadalje, kako je naša strategija diferencijacije oslonjena na autentičnost, onda imamo priliku da kranji potrošači širom svijeta uvjere u naš kvalitet. Kvalitet je kod nas više od uvjeta, to je naš usud, jer mi baštinimo najbolje iz Bosne i Hercegovine, i po tome nas prepoznaju.
NAP: 'Zlatna džezva' je pojam za bosansku kahvu i pije se širom svijeta. Na društvenim mrežama se ljudi u inostranstvu fotografišu sa čuvenom „Zlatnom džezvom“, kao trofejem iz Bosne.
BIJEDIĆ-MUJANOVIĆ: Zlatan džezva je jedan od najznačajnijih bosanskohercegovačkih brandova. Ona je naš ponos i sinonim za pravu bosansku kafu, koja se peče, sipa iz džezvi, sladi kockom šećerom ili rahatlokumom, a ispija u društvu, u krugu dragih ljudi, sa nečim bez čega se teško može – sa ćejfom. Ona je jedan od ambasadora Bosne i Hercegovine u svijetu. Kompaletan tim Vispaka i cijela AS GROUP unutar koje Vispak posluje od 2010. godine je ponosan na Zlatnu džezvu.
Bosanci i Hercegovci nisu najveće kafopije na svijetu, ali su ritual pripreme i ispijanja kafe duboko utkali u svoju kulturu i tradiciju, te su se između ostalog po tome diferencirali i kroz taj ritual prezentiraju društvene vrijednosti koje njeguju.
NAP: Snažna je veza vaših proizvoda i topline tradicije koju uspješno promovirate u svakom vašem proizvodu. Je li tradicija najveći kapital koji jedan proizvod može imati?
BIJEDIĆ-MUJANOVIĆ: Vispak je kroz svoj asortiman, kreiran po mjeri potrošača dosljedan u svojoj autentičnosti, koja predstavlja konkurentsku prednost Vispaka. Četiri i po decenije su dug period u kojem Vispak i njegovi brendovi nailaze na niz novih izazova: promjene navika potrošača, promjene trendova, ekspanzija multinacionalnih brendova. Vispak ostaje dosljedan kako kroz vrijeme svojoj autentičnosti, tako i kroz sve kanale komuniciranja. Autentičnost je duboko utemeljena na kompetentnosti, te samim tim rezultira povjerenjem potrošača i konačno njihovom lojalnošću koja otvara nove mogućnosti razvoju Vispaka.
NAP: Već dugo proizvodite čokolade i širite svoj čokoladni asortiman. Vispakov “Stampi“ pamte i najstarije generacije u BiH. Koliko je danas teško parirati na tržištu čokolada, pored velikih svjetskih brendova?
BIJEDIĆ-MUJANOVIĆ: Stampi je zasigurno jedan od brendova na koje je Vispak posebno ponosan zbog činjenice da on svojim kvalitetom uspješno parira najvećim svejtskim brenovima kad je kategorija čokoladnih namaza upitanju. Posebno nam je drago da je Stampi prepoznat od Udruženje kuhara BiH koji su ga stavili u sam vrh piramide zdrave ishrane za djecu školskog uzrasta. Na tržištu, u segmentu prehrane, kategorija čokoalde i čokoladnih namaza jedna je od najvećih i najznačajnijih kategorija, samim tim je i tržišna utakmica mnogo teža. S tim u vezi, razvoj čokoladnog programa bit će u periodu koji je pred nama poseban izazov. Vispak u kontinuitetu radi na pozicioniranju svojih brendova. Kroz druge kategorije, kafe, juha i čorbi, začina, čaja smo dokazali da smo kompanija koja se može ravnopravno na tržištu takmičiti sa globalnim brenovima i to nam je samo jedan od dodatnih motiva da proizvodni centar Vispaka za čokolade i kremove bude jedan od najznačajnih proizvodnih centara ove kompanije.