BEOGRAD, (Patria) - Transparentnost Srbija je danas ukazala da vijest da je koncesionar Aerodroma "Nikola Tesla", francuska kompanija Vansi, uplatio 501 milion eura jednokratne koncesione naknade i da je postao operater beogradskog aerodroma na 25 godina, nije praćena objavljivanjem ugovora iz kojeg bi se vidjele sve obaveze koje je Republika Srbija preuzela, niti objavljivanjem onih dijelova ugovora i aneksa koji nisu označeni kao povjerljivi.
"Da apsurd bude još veći, još nije objavljena ni studija, koja je trebalo da pokaže i dokaže zbog čega je uopšte aerodrom dat u koncesiju, nakon dvogodišnjeg prikazivanja od strane zvaničnika da aerodrom dobro posluje i prihoduje (iako se odricao prihoda od kompanije Er Srbija)", navodi se u saopštenju TS.
I novinarima većine beogradskih redakcija je u petak, 21 decembra bilo uskraćeno da od ministra finansija Siniše Malog dobiju odgovore na pitanja o koncesiji.
Samo nekoliko "odabranih" redakcija bilo je pozvano na konferenciju za novinare u Vladi Srbije na kojoj je Mali saopštio da je koncesionar uplatio koncesionu naknadu.
Transparentnost Srbije je posetila da je tražila studiju o opravdanosti koncesije i koncesioni akt još početkom 2017. godine, od Vlade i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, i ocijenila da je postupak koji traje gotovo dvije godine "slika i prilika iznalaženja raznih izgovora da se ove važne informacije ne saopšte građanima u koje je uključeno nekoliko aktera".