(Patria) - Prije tačno 50 godina, na današnji dan 2. juna, nakon radova koji su trajali nešto duže od tri godine, Međunarodni aerodrom Sarajevo je zvanično otvoren za civilni zračni saobraćaj.
Novosagrađeni aerodrom je značio prozor u svijet i nove mogućnosti za razvoj civilnog zrakoplovstva na ovim prostorima.
Danas je ovaj Aerodrom najprometniji u BiH, ali Vlada FBiH od 2004. godine zbog razvoja drugih aerodrome u Federaciji stavlja sarajevski u nepovoljan položaj.
Naime, u skladu s odlukom Vlade Federacije BiH o putničkoj taksi-naknadi putnici s Međunarodnog aerodroma Sarajevo plaćaju po 20 KM federalne takse. Iako je odluka o plaćanju tih taksi važila i za aerodrome u Tuzli i Mostaru, danas je ona stavljena van snage, dok su takse zadržane na Sarajevskom aerodromu.
Novac od taksi prikupljen na Aerodromu Sarajevo, većim dijelom se raspoređuje za potrebe aerodroma u Tuzli i Mostaru! Ured za reviziju FBiH je 2016. godine objavio izvještaj u kojem se spori način prikupljanja takse od 20 KM i način raspodjele sredstava zbog jednog razloga - Federacija BiH nije osnivač aerodroma u Mostaru i Tuzli.
Osnivači i vlasnici Međunarodnog aerodroma Mostar su Grad Mostar i Zračna luka Zagreb u približnom omjeru 88:12, a osnivač i vlasnik Međunarodnog aerodroma Tuzla je Tuzlanski kanton. U 2018. godini na temelju putničke takse po odlazećem putniku sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo prikupljeno je 10.241.460 KM, a zračnim lukama u Tuzli i Mostaru uplaćeno je 6.860.000 KM.