SARAJEVO, (Patria) - Nakon pauze, u kojoj je predsjednik Kluba SDA Osman Ćatić po hodnicima sabirao zastupnike, pristupilo se pojedinačnom glasanju o hitnom postupku Prijedloga zakona o izvršavanju Budžeta FBiH za 2020. godinu.
Prijedlog je u pojedinačnom glasanju dobio podršku.
Potom je usvojen sljedeći dnevni red: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trezoru u FBiH – hitni postupak, Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o doprinosima – hitni postuapk, Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o budžetima u FBiH - hitni postupak, Prijedlog Budžeta FBiH za 2020. godinu – hitni postupak, te Prijedlog zakona o izvršavanju Budžeta FBiH za 2020. godinu – hitni postupak.
Na dnevnom redu su i Prijedlog odluke o davanju saglasnosti na Finansijski plan Federalnog zavoda za zapošljavanje za 2020. godinu i procjenu plana za 2021. i 2022. godinu i Odluku o izvršavanju Finansijskog plana Federalnog zavoda za zapošljavanje za 2020. godinu, Prijedlog odluke o davanju saglasnosti na Finansijski plan Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije Bosne i Hercegovine za 2020. godinu i odluku o načinu izvršavanja Finansijskog plana Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH za 2020. godinu, te Prijedlog Finansijskog plana-Budžeta FERK-a za 2020. godinu.
Potom je usvojen zaključak kojim je objedinjena rasprava o svim tačkama.
Raspravu o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama zakona o trezoru u FBiH otvorio je predstavnik radnog tijela Albin Muslić.
Vlada FBiH je kao razlog za donošenje izmjena i dopuna Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trezoru navela provedbu člana 130. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, a sve s ciljem da se finansijsko poslovanje Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje nastavi putem Jedinstvenog računa Trezora Federacije Bosne i Hercegovine te da Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje dobije status budžetskog korisnika u skladu s Pravilnikom o utvrđivanju i načinu vođenja registra budžetskih korisnika budžeta u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Također, razlozi za donošenje izmjena i dopuna Zakona sadržani su, prije svega, u cilju harmonizacije sa izmjenama i dopunama Zakona o budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Rasprave o ovom prijedlogu nije bilo, kao ni o Prijedlogu Zakona o izmjenama Zakona o doprinosima.
Na Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o budžetima u FBiH zastupnica Lana Prlić (SDP) predložila je amandman kojim traži javnu raspravu o budžetu za Grad Mostar.
Irfan Čengić (SDP) kazao je da je ovaj Prijedlog zakona neustavan.
“Zašto na ovakav divlji način dajemo dvojici ljudi da troše stotine miliona KM u Mostaru. Ovo je isto radila i Vlada SDP-a, tako da ne znam zašto im 12 godina dajemo toliko novca. Predlažem zaključak koji zadužuje Vladu FBiH da predloži Zakon o Mostaru”, ističe Čengić.
Dodaje da su usvajani zakoni o gradovima Ljubuškom, Visokom, Gradačcu i slično, a nemamo zakone o gradovima Mostaru i Sarajevu.
Sabina Ćudić (Naša stranka) upitala je ko će provoditi i potpisivati budžet, kada se zna da gradonačelnik Mostara nije u gradu zbog zdravstvenih razloga.
Dodala je da je stav Naše stranke da Parlament FBiH preuzme finansiranje Mostara.
Potom je na razmatranje došao Prijedlog budžeta FBiH za 2020. godinu. Premijer FBiH Fadil Novalić obrazložio je Prijedlog budžeta.
“Prijedlog Budžeta FBiH za 2020. godinu ukupno iznosi 4.954.392.401 KM i odnosu na važeći Budžet veći je za 83,0% ili 2,25 milijarde KM. Osnovni razlog uvećanja Budžeta je integracija FZ MIO/PIO u Budžet FBiH, čiji Finansijski plan za 2020. godinu iznosi oko 2,4 milijarde KM”, kazao je Novalić.
Rashodovna strana Budžeta FBiH za 2020. godinu je, kaže Novalić, zbog integracije FZ MIO/PIO takođe značajno izmijenjena, odnosno uvećana, te su budžetski rashodi uvećani za 102,0 posto u odnosu na rashode važećeg Budžeta.
“Posmatrano pojedinačno, rashodi su planirani u iznosu 3657,0 mil. KM, Kapitalni izdaci i transferi 200,6 mil. KM, dok su Izdaci za kamate planirani u iznosu od 116,3 mil. KM. Stoga je tekući bilans u odnosu na ovu godinu manji za 15,8 mil i iznosi 280,3 mil. KM- tekući suficit. Izdaci za otplatu dugova iznose 957,3 mil.KM i veći su za 247,3 mil. KM u odnosu na ovu godinu. Razlog povećanja servisa duga leži u činjenici da su u naredoj godini povećane emisije trezorskih zapisa, pa samim time i servis tih obaveza. Konkretno, otplata vanjskog duga iznosi 454,9 miliona KM i manja je za 37 miliona KM u odnosu na ovu godinu”, dodaje premijer FBiH.
Navodi da ukoliko se Budžet FBiH za 2020. godinu izvrši, kako je i planirano, javni dug FBiH će se smanjiti za dodatnih 372,3 miliona KM i napominje da u ovaj iznos nisu uračunati troškovi kamata koji će u narednoj godini iznositi 116,4 miliona KM.
“Želim istaći da je Budžet Federacije BiH za 2020. godinu sačinjen na osnovu konzervativnih makroekonomskih projekcija, uvažavajući ne toliko optimistične makroprojekcije zemalja u
okruženju, zemalja EU sa jedne strane i poštujući i pridržavajući se principa restriktivne budžetske politike i ograničavanja rasta budžetske, odnosno tekuće potrošnje s druge strane. Bitno je istaći da ovaj budžet prati i set zakona koje je Vlada Federacije BiH utvrdila i poslala u parlamentarnu proceduru, a tiču se upravo integracije Zavoda PIO/MIO u Budžet Federacije BiH, te njihove izmjene podrazumijevaju otklanjanje zakonskih prepreka u funkcionisanju Zavoda PIO/MIO, kao budžetskog korisnika. To su Izmjena i dopuna zakona o trezoru, Izmjena i dopuna zakona o doprinosima, te Izmjena i dopuna zakona o budžetima u FBiH. Zakonom o izvršenju budžeta za 2020. godinu predviđeno je da se penzije isplaćuju kao drugi prioritet, odmah nakon servisiranja unutrašnjeg i vanjskog duga. Na ovaj način će se osigurati nepromijenjena dinamika u isplati penzija. Još jednom koristim priliku da vas podsjetim na važnost usvajanja fiskalnih zakona ( Zakon o doprinosima i Zakon o porezu na dohodak), koji će direktno uticati na povećanje stepena konkurentnosti privrede”, istakao je Novalić i pozvao zastupnike da podrže Budžet i prateće zakone.