SARAJEVO, (Patria) - U novoj školskoj godini, učenici i učenice srednjih škola u Tuzlanskom kantonu će u trećem i četvrtom razredu dobiti vjeronauku.
Tim povodom reagovao je kantonalni odbor Naše stranke TK: "Mišljenja smo da su se predlagači ovdje vodili zapošljavanjem podobnih kadrova, a ne potrebama učenika i njihovih roditelja u ovom teškom periodu pandemije kada još ne znamo kako će se i pod kojim uslovima odvijati organizovanje nastave. Mislimo da bez šire rasprave ovakvo naglo mijenjanje nastavnih planova i programa ne doprinosi poboljšanju kvaliteta nastave".
"Uvođenje Vjeronauke zahtijevat će i zapošljavanje 15 vjeroučitelja. Fakulteti koji odgajaju vjeroučitelje, kao i mnogi drugi, su već duže vremena prestali biti atraktivni zbog teškog pronalaženja posla nakon diplomiranja. Otud i smanjen interes za njihovo upisivanje. Zato ovaj potez tumačimo i kao pokušaj spasa tih fakulteta. Nećemo dozvoliti da se norma sati iz bilo kojeg predmeta poveća kako bi se mogli zaposliti kadrovi koji na tržištu rada trenutno nemaju prolaz. Rješavanje problema tržišta rada ne može ići na teret školaraca", ističu iz Naše stranke Tuzla.
Dodaju da opravdanje vladajuće SDA kako je ovo usaglašavanje sa drugim kantonima u kojima se vjeronauka izučava i u trećim i četvrtim razredima nije valjan argument jer je to nastavak politike kojom se prate isključivo želje vjerskih institucija radi svojih interesa.
"Da je ovaj prijedlog imao namjeru da u potpunosti bude u interesu učenika, onda bi se razmišljalo i o tome da se mora obezbijediti alternativni predmet onima koji je ne pohađaju vjeronauku, a planova i programa tih predmeta za treći i četvrti razred nema, što na kraju opet znači diskriminaciju svih onih đaka koji nisu pohađali vjeronauku. Kako se uvodi samo islamska vjeronauka, onda se diskriminacija odnosi i na đake koji su pohađali katoličku i pravoslavnu. Znamo da će sad pokušati emotivnim ucjenama pridobiti javnost za ovo što su učinili, ali većina građana sasvim racionalno posmatra ovaj, kao i sve druge probleme kojima je uzrok ova vlast i bez problema prepoznaju kad se neko uistinu bori za njih i njihovu djecu, a kad na osnovu toga profitira za sebe. Ova vlast zaboravlja da smo u vremenu pandemije, kada postoje mnogo veći problemi kako što kvalitetnije organizovati nastavu i bojazan da li će nakon nekog kraćeg perioda od početka nove školske godine jedina alternativa za sve školarce biti ponovni prelazak na online sistem nastave", rečeno je u saopćenju.
Poručuju da "takav vid nastave ne smije biti više eksperimentalan, nego smatramo da je ova vlast direktni krivac što od završetka prošle školske godine nije učinila mnogo na digitalizaciji obrazovanja".
"Nepostojanje elektronskih dnevnika, adekvatnog načina ocjenjivanja učenika, edukacije prosvjetnih radnika u cilju bolje pripreme za realizaciju online nastave, jedinstvenih online registara nastavnih materijala sigurno su problemi kojima treba posvetiti više pažnje, a ne ovom vještačkom pokušaju da se izmjenama nastavnih planova i programa zaposle podobni kadrovi. Aktuelna vlast nije učinila ništa učinila kad je u pitanju opremljenost učenika kako bi svi imali adekvatan pristup nastavnom procesu. U ovom momentu daleko su potrebnija izdvajanja za kupovinu uređaja onim učenicima kojima materijalni status ne dozvoljava da prate nastavu od uvođenja vjeronauke u završne razrede srednjih škola. Bilo kakvi troškovi za uvođenje novih predmeta koji u ovom momentu ničim nisu opravdani su nevjerovatan luksuz koji sebi dozvoljava Vlada TK i na koji ne pristajemo", zaključili su iz Naše stranke Tuzla.