(Patria) – Italijani će vjerovatno potrošiti za petinu manje novca na božićne poklone nego 2019. godine zbog pandemije koja je dovela do zatvaranja prodavnica, ograničavanja okupljanja i posjeta, ali i gubitka posla.
Ovo je pokazalo istraživanje poslovne asocijacije Confcommercio koja je anketirala 1.438 kupca da bi ustanovila da će se na poklone potrošiti oko 7,3 milijarde eura što je pad u odnosu na 8,9 koliko je iznosio prošlogodišnji prosjek.
Samo 74% anketiranih građana je potvrdilo da namjeravaju kupiti poklone koje će staviti pod jelku, što je značajno manje u odnosu na 87% 2019. godine, dok 9 od 10 anketiranih očekuje vrlo 'reducirane' praznike.
Sistem 'tri zone' koji je italijanska vlada uvela prije tri sedmice s namjerom suzbijanja drugog talasa epidemije, primorala je mnoge prodavnice da zatvore svoja vrata upravo u doba godine kada inače najviše zarađuju.
Dvije trećine anketiranih građana manje trošenje novca pripisuje ograničenjima kretanja i nedostatku društvenih događaja i zabava, dok ostatak brine o sve manjim prihodima.
Procjenjuje se da će se Italija, treća najveća ekonomija Euro zone, suočiti sa ekonomskom kontrakcijom od najmanje 9% ove godine, kao direktnom posljedicom pandemije.
Ohrabrena manjim brojem hospitalizacija, italijanska vlada je počela ublažavati mjere ograničenja u pet regija uključujući gusto naseljenu Lombardiu, pa se prodavnice odjeće i obuće, kao i robne kuće ponovo otvaraju, piše Reuters.