SARAJEVO, (Patria) - Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta kazao je da izvještaj Ureda za borbu protiv korupcije o GRAS-u pokazuje kako se odnosilo prema javnom interesu, javnom preduzeću, prema uposlenicima i građanima.
"2019. godine smo zatekli preduzeće kojem su se dugovale dvije do tri plaće, nedovoljno vozila, nezadovoljne radnike. U 2019. godini smo isplatili 14 plaća, obezbijedili sredstva u Budžetu za nabavku vozila i oni su 2019. nabavili 24 vozila ekološki prihvatljiva. Zatekli smo desetine tendera za minibuski saobraćaj, našli način i raspisali tende preko UNDP-a i kupili devet minibusa nakon deset godina. Subvencije za javni prijevoz koje su postavljene 2005. godine, a ističu 2019. su ubijale preduzeće. KS je plaćao subvencije za penzionere 14 KM, a mjesečni trošak je puno veći. Povećali smo subvencije na 28 KM. Pokrenuli smo nabavku 25 trolejbusa. Počinju dolaziti od januara. Napravili smo plan reorganizacije preduzeća. Desio se taj Petak 13. i nakon deset mjeseci našeg odsustva se vraćamo i nastavljamo tamo gdje smo stali", kazao je Šteta.
Ističe da su zatekli preduzeće blokirano na ime tužbi, poreznoj, dobavljačima, 30 posto manje vozila koja voze, sporazum iu oktobra 2020. koji kaže da mi u budžetu trebamo obezbijediti 44 miliona KM.
"Kada smo vidjeli taj sporazum te brojke nisu tačne ni realne. Od oktobra 2020. do maja ove godine 24 miliona KS su isplaćena Grasu za isplatu tužbi koje su nas dočekale, a sporazum je predviđao za pet godina isplatu po tužbama. Obezbijedili smo sredstva za isplatu pet plaća. Prihodi Grasa su značajno pali zbog pandemije. Da bi Gras mogao poslovati potrebno je 4,5 miliona KM. O tužbama više ne znam ni šta da kažem. Kamate su jednake ili veće od glavnice. Pravobranilaštvo je 2020. godine dalo mišljenje da je taj sporazum nepovoljan po KS", kazao je Šteta.
Zahvalio se Uredu na svim aktivnostima i zatražio hitnu novu organizaciju i sistematizaciju da nam Gras dostavi.
"Radimo javni prijevoz kako građani zaslužuju, vrlo brzo radimo rekonstrukciju pruge nakon 50 godina. Vraćamo trolejbus u Vogošću, pravimo prugu za Hrasnicu od Ilidže", kazao je Šteta.
Na pitanje ko su krivci za propast Grasa i da li javno objavljivanje može ugroziti procesuiranje Forto je kazao da je riječ o javnim podacima.
"Vrlo jednostavno se može provjeriti ko su bili članovi uprava i upravljačkih struktura u godinama kada su nastali dugovi. Zahtijevamo od organa tužilaštva da prioritetno razmatraju ovo što je od javnog interesa i u prvom krugu očekujemo 30-ak krivičnih prijava", kazao je Forto.