SARAJEVO, (Patria) – Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS pripremio je opsežnu analizu o stanju u KJKP Gras sa pregledom upravljačkih struktura Grasa u periodu 2006.-2018. godina.
U periodu od 03.02. 2006. do. 15.05.2009. godine direktor je bio Šaćir Boškailo, a izvršni direktori Ifet Kujević - Izvršni direktor za upravljanje saobraćajem, Sead Petrović, v.d. Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj, Avdo Vatrić - v.d. Izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraćaj. U tom periodu ministri saobraćaja KS bili su Ljiljana Sakić (SDA) od 2004. do 2007. godine, Mihajlo Krmpotić (Stranka za BiH) od 2007. do 2011. godine.
Od 15.05.2009. do 21.03. 2011. godine direktor Grasa bio je Hasan Bašić, a Mustafa Mehanović, Izvršni direktor za upravljanje saobraćajem, Jakub Kubur, Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj, Adina Jugo, Izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraća, Safet Bradarac, Izvršni direktor za tehniku i održavanje, Nezira Džamalija, Izvršni direktor za ekonomiku, finansije i marketing.
Ministar je u periodu od 13.01.2011 do 21.11.2012. godine bio Haris Lulić (SDP BiH).
Od 21.03 2011. do 13.10.2011. godine na čelu Grasa bio je Ajdin Kobilić kao v.d. direktora, a uz njega Ademir Morankić., v.d. Izvršnog direktora za upravljanje saobraćajem, Senad Međedović, v.d. Izvršnog direktora za autobuski i minibuski saobraćaj, Esad Mujagić, v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Minka Salkanović, v.d. Izvršnog direktora za tehniku i održavanje, Emina Sarajlić, v.d. Izvršnog direktora za ekonomiku, finansije i marketing.
Od 13.10.2011. do 11.09.2012. godine na čelu Grasa bio je Haris Kadić, a izvršni direktori Ifet Kujović., v.d. Izvršnog direktora za upravljanje saobraćajem, Adis Šehić, v.d. Izvršnog direktora za autobuski i minibuski saobraćaj, Avdo Vatrić, v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Safet Bradarac, v.d. Izvršnog direktora za tehniku i održavanje, Belma Čengić, v.d. Izvršnog direktora za ekonomiku, finansije i marketing.
Ministar saobraćaja u periodu 21.11.2012. do 25.03.2015. godine bio je Jusuf Bubica (BPS).
Na čelu Grasa je u periodu od 11.09.2012. godine do 11.01.2013. godine bio Adis Šehić kao v.d. direktora, Ifet Kujović, v.d. Izvršnog direktora za upravljanje saobraćajem, Senad Međedović , v.d. Izvršnog direktora za autobuski i minibuski saobraćaj, Avdo Vatrić, v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Safet Bradarac, v.d. Izvršnog direktora za tehniku i održavanje, Belma Čengić, v.d. Izvršnog direktora za ekonomiku, finansije i marketing.
Od 11.01.2013. godine do 16.01.2013. godine na čelu Grasa je Hasan Bašić v.d. generalnog direktora, a samo nakon pet dana imenovan je Safet Bradarac za v.d. direktora od 16.01.2013. godine do 15.03.2013. godine. Izvršni direktori bili su Ifet Kujović., v.d. Izvršnog direktora za upravljanje saobraćajem, Senad Međedović, v.d. Izvršnog direktora za autobuski i minibuski saobraćaj, Avdo Vatrić, v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Izo Kukan, v.d. Izvršnog direktora za tehniku i održavanje, Belma Čengić, v.d. Izvršnog direktora za ekonomiku, finansije i marketing.
Nakon tri mjeseca imenovan je novi v.d. direktora Mubera Begić-Žiga, a ostali su isti izvršni direktori u periodu do 15.06.2013. godine.
Od 15.06.2013. do 14.12.2013. godine v.d. direktora Grasa bio je Omer Hadžiomerović, dok je bio samo Avdo Vatrić kao v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj (od 29.11. do 14.12.2013. godine).
Od 16.12.2013. do 15.04. 2014. godine preduzeće je vodio Avdo Vatrić kao v.d. sa izvršnim direktorima Ifet Kujević, v.d. Izvršni direktor za upravljanje saobraćajem, Senad Međedović, v.d. Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj, Eso Mujagić, v.d. Izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Izo Kukan, v.d. Izvršni direktor za tehniku i održavanje, Belma Čengić, v.d. Izvršni direktor za ekonomiku, finansije i marketing.
Od 15.04.2014. godine do 08.06.2017. godine preduzeće vodi i dalje Vatrić. Izvršni direktori su Jakub Kubur, Izvršni direktor za upravljanje saobraćajem, Senad Međedović, Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj, Almir Ahmetspahić, Izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Izo Kukan, Izvršni direktor za tehniku i održavanje, Haris Kadić, Izvršni direktor za ekonomiku, finansije i marketing, Nezira Džamalija, V.d. Izvršni direktor za zajedničke poslove.
Ministar saobraćaja od 25.03.2015. do 26.12.2018. godine je Mujo Fišo (SDA).
Od 08.06.2017. godine do 24.04.2018. godine imenuje se privremeni upravitelj Haris Gušić, a izvršni direktori su Lejla Imamović, v.d. Izvršnog direktora za autobuski i minibuski saobraćaj, Senad Mujagić, v.d. Izvršnog direktora za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Izo Kukan, v.d. Izvršnog direktora za tehniku i održavanje, Nezira Džamalija, V.d. Izvršnog direktora za zajedničke poslove.
Od 18.05.2018. do 16.10.2019. godine ponovo za v.d. direktora imenuje se Avdo Vatrić, a za izvršne su imenovani Senad Međedović, v.d. Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj, Almir Ahmetspahić, v.d. Izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraćaj, Nezira Džamalija, v.d. Izvršnog direktora za zajedničke poslove.
Ured je utvrdio da je po knjigovodstvenim karticama iz Ministarstva finansija Kantona Sarajevo, iz Budžeta Kantona Sarajevo u periodu 2008.-2018. godine Grasu doznačeno ukupno 169.573.336,39 KM.
Najviše sredstava skoro 30 miliona KM dato je 2008. godine, a 2018. godine više od 22 miliona KM.
Neizmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa na plaće, ugovore o djelu i dr. u Grasu, u 2009. godini, iznosile su 13.887.701,08 KM. Iste su za sedam godina, tj. do 2016. godine, porasle na 85.287.960,82 KM, a u 2016. godini taj iznos se povećao na 99.175.661,90 KM.
Na osnovu dostavljenih podataka, Ured je konstatovao da je na dan 31.12.2016. godine broj zaposlenika u Grasu iznosio 1.473, dok je broj tužbi bio oko 2500. Danas je u Grasu zaposleno 1.330 radnika i ima oko 3000 tužbi po neispunjavanju odredbi Kolektivnog ugovora koji je i doveo do stalne blokade zbog višemilionskih potraživanja i kamata.