(Patria) - Danas je objavljen i prijedlog za izmjenu Izbornog zakona koji se odnosi na Izbore u Srebrenici. Imajući u vidu nadležnost Interresorne radne grupe za izmjenu Izbornog zakona Bosne i Hercegovine, Inicijativa “Moja adresa: Srebrenica” inicira da Interresorna radna grupa razmotri dopunu i izmjenu Izbornog zakona Bosne i Hercegvine i to na način da se uvrsti posebno poglavlje koje će regulisati izbore u opštini Srebrenica, a što uključuje i izmjenu Statuta opštine Srebrenica.
Prema ovom prijedlogu u sastav Skupštine opštine Srebrenica ulazi dvadeset tri (23) odbornika, od kojih jedan (1) odbornik predstavlja ostale. Odbornici se biraju u osnovnoj izbornoj jedinici Srebrenica. Osnovna izborna jedinica Srebrenica u smislu stava (2) ovog člana obuhvata cijelo područje opštine Srebrenica definisano u članu 3. Statuta opštine Srebrenica.
Nijedan od konstitutivnih naroda, ne može imati više od 11 svojih predstavnika u Skupštini opštine Srebrenica.
U Članu 2. Se navodi da Opština Srebrenica ima jednu izbornu komisiju uspostavljenu u skladu sa odredbama Izbornog zakona u dijelu u kojem se ovaj Zakon odnosi na opštinske izborne komisije.
Takđer traži se da Skupština opštine Srebrenica bira načelnika i zamjenika načelnika opštine koji ne mogu biti iz reda istog naroda.
Prijedlog kandidata za načelnika i zamjenika načelnika predlažu klubovi odbornika iz reda Bošnjaka i Srba u Skupštini opštine Srebrenica.
Načelnik opštine i zamjenik načelnika se biraju većinom glasova u koju mora biti uključena najmanje 1/3 glasova iz svakog kluba (Bošnjaka i Srba). Načelnik opštine obavlja svoje dužnosti za vrijeme mandata Skupštine koja ga je izabrala i ostaje na funkciji do izbora novog načelnika.
Načelnik opštine može biti ponovno izabran, a najviše dva puta.
Skupština opštine Srebrenica bira predsjednika i podpredsjednika Skupštine opštine koji ne mogu biti iz reda istog naroda. Postupak izbora predsjednika i potpredsjednika Skupštine opštine Srebrenica je isti kao i izbor načelnika i zamjenika načelnika opštine Srebrenica.
Predsjednik Skupštine opštine i načelnik opštine ne mogu biti iz reda istog naroda. Potpredsjednik Skupštine i zamjenik načelnika ne mogu biti iz reda istog naroda.
U obrazloženju ove inicijativ se navodi da je Ustavni osnov za donošenje Zakona o izmjenama Izbornog zakona Bosne i Hercegovine sadržan u odredbama člana IV. 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine, prema kojem je Parlamentama skupština BiH nadležna za „donošenje zakona koji su potrebni za provođenje odluka Predsjedništva ili za izvršenje funkcija Parlamentame skupštine Bosne i Hercegovine prema ovom ustavu.
“Uzimajući u obzir činjenicu da je izvršen genocid nad Bošnjacima “Sigurne zone UN-a” Srebrenica u julu 1995. godine što je i dokazano presudama Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju (MKSJ), Suda BiH i ostalih sudova, svjesni teškog stanja povratnika I preživjelih žrtava genocida i njihovih porodica koji žive na području opštine Srebrenica, te imajući u vidu da je bošnjačko stanovništvo skoro potpuno biološki i politički eliminirano iz područja u kojem je počinjen genocid, a što se ogleda u svakodnevnom otežavanju kulturnog, duhovnog i ekonomskog razvoja, uz konstatan pritisak i diskriminaciju u svim sferama života u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, što je u gruboj suprotnosti sa osnovnim ljudskim pravima I integracijskim procesima kojima teži država Bosna i Hercegovina”, navodi se.