(Patria) - Predloženi Zakon o visokom obrazovanju u Kantonu Sarajevo već se našao na meti brojnih kritika, posebno akademske zajednice. Tim povodom danas je SDP BiH na press konferenciji ukazao na činjenicu da prava profesora i studenata ovim prijedlogom nisu zaštićena. Iz SDP-a je poručeno da neće podržati zakon za koji smatraju da je protiv studenata i profesora. Pozvali su sve relevantne aktere da doprinesu izmjenama zakona te da se on vrati na doradu.
Poseban problem je, što se kako navode, želi komercijalizirati obrazovanje i to su naveli kao razlog zbog kojeg neće podržati njegovo usvajanje.
Zastupnik SDP-a u Skupštini KS Igor Stojanović je izjavio da se zakonom suprotstavlja interesima studenata i akademskih radnika.
“Profesori u drugim kantonima mogu puno lakše postati profesori i doći u Sarajevo te raditi kao profesori. Oo je izuzetno loš zakon kojim se komercijalizira obrazovanje”, rekao je.
Jasna Duraković, zastupnica i profesorica na sarajevskom Fakultetu političkih nauka detaljnije je obrazložila zašto u SDP-u misle da su loše izmjene Zakona o visokom obrazovanju.
“Ovakva rješenja su vrlo retrogradna. Apsolutno se diskriminišu studenti, jer se pooštravaju uslovi studiranja, a čime se pogoršava njihov status. Time će skuplje plaćati obrazovanje. Ne možemo sebi priuštiti skuplje obrazovanje. Povećava se ljestvica napredovanja profesora, dok uslovi napredovanja u drugim kantonima ostaju isti. Tako ćemo imati više redovnih profesora iz Travnika i Kiseljaka. Detaljno smo analizirali i prečešljali zakon od prednacrta do aktuelnog prijedloga zakona. Suštinske izmjene se nisu desile. Na nedostatke ukazujemo transparentno, zbog želje da konačno dobijemo kvalitetno visoko obrazovanje. Nadam se da će resorno ministarstvo uvažiti naše primjedbe”, navela je Duraković.
Sporno im je i uvođenje Vijeća za obrazovanje i nauku a što doživljavaju kao dodatna političku kontrolu nad univerzitetom.
"Vijeće preuzima ingerencije tek oformljenog Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade. Omogućava se privatizacija obrazovanja. Imat će veliki utjecaj, ali vrlo malo odgovornosti. Kome će podnositi račune. Također nisu u obzir uzete naučne specifičnosti prilikom ocjenjivanja naučnih radova”, kazala je.
Smatra da će time naučni radnici biti prisiljeni da se odreknu od prava da objavljuju radove. Prema njenim riječima, ne postoji plan ulaganja u obrazovanje i razvoja infrastrukture.