Članak

Nerad Parlamenta BiH skupo košta prevoznike, elektronsko carinjenje na čekanju

Bune se prevoznici iz RS - a jer njihovi predstavnici blokiraju Parlament BiH.

SARAJEVO, (Patria) - Špediterima, izvoznicima i uvoznicima u BiH od 1. aprila ove godine neće biti potrebna gomila papira da izvrše carinjenje robe jer bi sve trebalo da se obavlja elektronskim putem. Međutim, prevoznici nisu sigurni da će se ovaj rok ispoštovati s obzirom da je carinjenje bez papira trebalo da zaživi prošle godine u julu. Ipak, sve zavisi od Parlamenta BiH koji nije zasjedao od prošle godine. 

Da bi došlo do izmjene carinske politike i da bi elektronsko carinjenje bilo u primjeni, Bosna i Hercegovina je trebala da usvoji Zakon o carinskim prekršajima. S obzirom na to da u Parlamentu BiH taj zakon nije prošao i da nakon toga parlamentarci nisu ni zasjedali, sve još tapka u mjestu. Zbog toga je Vijeće ministara sve prolongirao za 1. april ove godine. Međutim i taj rok zavisi od usvajanja zakona o carinskim prekršajima. 

„Mi očekujemo da će u ovom periodu zaista Parlament BiH usvojiti zakon o carinskim prekršajima s obzirom da smo mi već poslovnoj zajednici uvoznicima izvoznici špediteri izdali kartice koje se tiču digitalnog kvalifikovanog potpisa mi bi već mogli početi sa primjenom, a primjena je bitna za našu privredu jer ubrzava carinjenje i smanjuje troškove privredi“, kaže Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunkacije i međunarodnu saradnju UIO BiH Ratko Kovačević.

On objašnjava kako bi sve to izgledalo ukoliko bi carina bez papira,odnosno primjena elektronskih carinskih postupaka, zaživjela 1. aprila.

 „Kada kamion sa određenom robom krene iz BiH tu se automatski pošalje elektronska carinska deklaracija u taj sistem koji je urađen i kad stigne u taj sistem to vide sve carinske zemalja kroz koju treba proći kamion pa do zemlje gdje je ta roba i namijenjena“, kaže Kovačević.

S obzirom da aktuelnu političku situaciju u BiH, prevoznici nisu optimistični da će nadležne institucije ispoštovati navedeni rok, smatraju u Udruženju prevoznika. Kažu da je od svega jedino izvjesno to da će prevoznici, nažalost, nastaviti da čekaju na carinama po tri, četiri dana,čime su opet na gubitku prevoznici.

 „To je trebalo da krene od nove godine ali ni od toga nema ništa, navodno 1.april, dobar su datum izabrali i opet neće od toga nažalost biti ništa i samim tim odnosom institucija odlaze nam i prevoznici i firme iz BiH i RS, tako odlaze i sami vozači. Sa pojednostavljenim postupkom ne bi bilo gužva na carinskim i graničnim prelazima  ali u institucijama BiH nema dobre volje da se poboljšaju uslovi rada prevoznika“, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS.

Da bi carine bez papira bile u funkciji, potrebno je da se taj metod rada koristi godinu dana na nacionalnom nivou da bi nakon toga BiH postala članica Međunarodne konvencije i elektronski prevoz koristila u potpunosti.S obzirom da je sve trebalo da počne u julu prošle godine, prevoznici će očigledno, zbog nerada institucija, još najmanje godinu dana čekati na granicama i umjesto zarade, plaćati troškove.

 

#BiH