(Patria) - Prijedlog izmjena Izbornog zakona BiH koje je predložio HDZ BiH komentirao je profesor Slaven Kovačević, savjetnik člana Predsjedništva BiH Željka Komšića.
- Glasanje za prijedlog izmjena Izbornog zakona Bosne i Hercegovine, temeljen na etničkoj pripadnosti i mjestu prebivališta, kako to predlaže HDZ (zvali to "legitimno političko predstavljanje" ili drugačije), bilo bi glasanje i za:
- Prenošenje dijela suvereniteta Bosne i Hercegovine na susjedne zemlje, koje preko raznih političkih satelita žele ustanoviti takav politički sistem u BiH u kojem one mogu donositi sve odluke umjesto institucija ove zemlje (primjeri: korištenje hidro-potencijala Buškog jezera, izgradnja odlagališta Trgovska gora, neutvrđivanje granice na moru, hidrocentrale na Drini, stare i izgradnja novih, izgradnja aerodroma u Trebinju i tako redom).
Ukratko, suverenitet predstavlja sposobnost samostalnog odlučivanja, bez vanjskih utjecaja, gdje su građani BiH nositelji suvereniteta ove zemlje, što se očito želi osporiti kroz izmjene Izbornog zakona BiH kojim bi se dijelovi suvereniteta BiH prenijeli na susjedne zemlje, a time i upravljanje prirodnim i drugim resursima Bosne i Hercegovine.
Izborni sistem temeljen na etničkoj pripadnosti (neki to zovi konstituentnost) i mjestu prebivališta u potpunoj je suprotnosti sa Mišljenjem Europske komisije o zahtjevu BiH za članstvo u Europskoj uniji, kao i u suprotnosti sa presudama Europskog suda za ljudska prava, ponajviše sa presudom Zornić. Usvajanje HDZ-ovog prijedloga, zapravo znači potpunu blokadu EU i NATO puta Bosne i Hercegovine.
- Stvaranje de facto potpuno novog etno-teritorijalnog uređenja zemlje kroz izmjene Izbornog zakona BiH, gdje bi izvjesno naredni zahtjev bio i de iure reorganizacija države po etno-teritorijalnom principu.
Jedino što ovu zemlju približava euro-atlantskim integracijama jeste politički sistem u kojem postoji potpuna jednakost i jednakopravnost svih građana, odnosno sistem u kojem se štite prava svih građana na individualnom nivou. To je moguće ako se implementiraju sve presude Europskog suda za ljudska prava i 14 ključnih prioriteta iz Mišljenja Europske komisije. Govoriti o jednakosti građana i naroda (etničkih zajednica), kako to neki kažu, jako je pogrešno, jer bi to značilo da je građanin, pojedinac, u svojim pravima jednak sa narodom (etničkom zajednicom), kolektivitetom kojem i sam pripada ili ne pripada, što jednostavno nije moguće i nije europski, pa ako hoćete ni zapadno-demokratski standard.
Dakle, ovdje jeste stvar opredjeljenja - ići naprijed prema euroatlantskim integracijama i zapadno-demokratskim standardima što je zapravo građansko uređenje ili koračati unazad kroz isticanje i korištenje etničke pripadnosti kao odlučujućeg faktora za nečiji status unutar političkog sistema ove zemlje, što bi bilo potpuno etničko uređenje“, poručio je Kovačević.