(Patria) - Suverenitet, vladavina prava, demokratija, ljudska prava, sve bi to u BiH mogao poništiti Visoki predstavnik Christian Schmidt ako ostane tvrdoglav u namjeri da izmjenom Izbornog zakona udovolji željama HDZ -a. Pri tome važno je napomenuti da izvori Patrije bliski njegovom kabinetu ukazuju i da Schmidt po pitanju Izbornog zakona derogira pravni odjel OHR-a. Umjesto da kao godinama unazad stručnjaci u tom odjelu nude rješenja sada su pretvoreni tek u servis dva Schmidtova savjetnika iz Njemačke koji su suštinski predlagači spornog prijedloga, koji bi uprkos vlastitoj suzdržanosti trebali aminovati.
- Nisam siguran kako bi se takva osoba više mogla nazvati prijateljem ove zemlje. Neka on svoju priču da će njegovim odlukama biti „zadovoljnih“ i „nezadovoljnih“ ostavi za malu djecu, jer ovo što on namjerava uraditi je nepopravljiva šteta Bosni i Hercegovini i njenim građanima, direktan je bio u svojoj kritici Slaven Kovačević, savjetnik člana Predsjedništva BiH Željka Komšića.
Da ima osnova za ovakvu (ne)diplomatsku ocjenu ide u prilog činjenica da Schmidt nije ozbiljno razmotrio apelacije Komšića i Kovačevića koje su aktivne pred Ustavnim sudom BiH (Komšić) i Evropskim sudom za ljudska prava U Strazburu (Kovačević). U razgovoru koji su imali u Predsjedništvu BiH Schmidt je na svoj zahtjev dobio obje apelacije koje mu da ih hoće čitati jasno ukazuju da bi grubo poništio sve navedeno na početku ovog teksta.
- U normalnim sistemima, u normalnim državama, uvijek se prvo sačeka ishod sudskog odlučivanja, prije nego se poduzmu naredne radnje, što izgleda gospodina Scmidta uopće ne interesira, čime je napravio udar na vladavinu prava, kategoričan je Kovačević.
U ovom trenutku njemu su čini se važnije instrukcije iz SAD-a gdje specijalni američki izaslanik za Balkan Gabriel Escobar vješto koristi svoju poziciju da se pokuša osvetiti političkim liderima u BiH koji su mu onemogućili da lično provede agendu po kojoj sada djeluje OHR. Kao Kovačević i Patria ima informacije da je sporni prijedlog kreiran u Hrvatskoj koja je izlobirala da Schmidt radi po njihovom hodogramu. Očigledno Escobarova posjeta BiH početkom prošlog mjeseca nije bila slučajna, a ceh će platiti BiH čiji se suverenitet na ovaj način direktno isporučuje Hrvatskoj koja je to ranije pokušala ostvariti kroz presuđeni udruženi zločinački poduhvat.
Skoro je nevjerovatno da Schmidt svojim djelovanjem daje na snazi kvalifikaciji njega od strane Milorada Dodika kao sljedbenika njemačkog nacizma jer bi svojom odlukom mogao praktično legalizirati rezultate etničkog čišćenja u BiH. Ova teza se nameće zbog činjenice da OHR ne osporava odredbu Izbornog zakona o primjeni posljednjeg popisa stanovništva kojom se kao referentan uzima onaj iz 2013. godine iako još niko nije završenim nije proglasio Aneks 7 Dejtonskog mirovnog sporazuma. Do njegovog okončanja jasno je navedeno da bi se raspodjela vlasti trebala vršiti po popisu iz 1991. godine, što HDZ-u ne ide u prilog.
- Izgleda da gospodin Schmidt namjerava dodatno osnažiti etničku diskriminaciju, gdje se uvodi neki novi element „etnički prag“ ili „etnički cenzus“ od 3% što je suprotno svim demokratski uređenim sistemima i europskoj demokratskoj praksi, gdje on jednom značajnom broju građana Bosne i Hercegovine namjerava oduzeti pasivno biračko pravo ili mogućnost kandidiranja i izbora u domove naroda, kako entitetske tako i državni Dom naroda. Time je obezvrijedio svih pet važećih presuda Europskog suda za ljudska prava, upozorio je i Slaven Kovačević u svom tekstu gdje također problematizira legalizaciju etničkog čišćenja.
Osim toga Schmidt derogira i Ustavni sud BiH, prvo kroz selektivnu primjenu njegovih presuda, ali i pokušaj da mijenja Ustav F BiH što ne bi trebalo biti u nadležnosti OHR-a.
Od Schmidta se očekuje da brani demokratske principe EU prema kojim ne bi smjelo biti oduzimanja prava svakog građanina da bira i bude biran. U tom pogledu logično je sačekati da Sud u Strazburu ocijeni da li je Kovačević bio u pravu kada tvrdi da bi svaki građanin trebao imati pravo da članove Predsjedništva BiH bira sa prostora cijele BiH, kao i delegate u zastupnički dom i domove naroda, bili oni državni ili entitetski.
Osim toga vrijeme je da se konačno raščisti i uloga zakonodavnih institucija. Naime, ukoliko oba doma imaju tu funkciju onda se ne bi smjelo ograničavati pravo svakoga da bude direktno biran u njihov sastav i to putem fer i demokratskih izbora. U suprotnom, OHR bi sa uvođenjem cenzusa trebao razvlastiti Dom naroda svodeći ga isključivo na ulogu zaštite vitalnog etničkog interesa.
S obzirom da se Schmidt uporno poziva i na želju da osigura fer i poštene izbore onda jasno treba reći da ovo što radi nije u duhu toga.