SARAJEVO, (Patria) - Prvi „Rimski festival“ otvoren je danas u Gradišci, a zainteresovani posjetioci moći će da uživaju uz bogat kulturno-zabavni program.
Organizator festivala je Gradska uprava grada Gradiška, a održavanje festivala pomogli su mnogobrojni suorganizatori, kao što su Zavičajni Muzej Gradiška, Kulturni centar Gradiška, Turistička organizacija grada i drugi.
Na manifestaciji se održava bogat izložbeno- prodajni i radionički program u okviru kojeg će posjetioci obrađivati kamen, izrađivati rimske novčiće i uživati u degustaciji domaćih proizvoda koje će moći kupiti na rimskoj agori.
Programom su za period od 20 do 23 časa predviđeni preformans sa vatrom i koncert benda Kazoo.
Zainteresovani će moći da uživaju i u kostimiranoj, kao i turističkoj turi brodom.
Gradska uprava grada Gradiške u saradnji sa 10 partnera, a koji dolaze iz Italije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Albanije i Grčke, implementira projekt ADRILINK – Adriatic Landscape Interpretation Network (ADRILINK – MREŽA ZA INTERPRETACIJU JADRANSKOG PEJZAŽA) u okviru INTERREG ADRION programa. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.409.446,70 EUR, a budžet Gradske uprave grada Gradiška iznosi 202.886,00 EUR (EU – 172.453,70 EUR; Gradska uprava – 30.432,90 EUR). Početak implementacije projekta je započeo u januaru 2021. godine, a završetak projektnih aktivnosti je predviđen za januar 2023. godine.
Svrha samog projekta je turističko mapiranje i interpretacija specifičnosti područja uključenih u partnersku mrežu s ciljem kreiranja novih “Centara za interpretaciju pejzaža” putem razvoja digitalnih tehnologija, inovativnih sastava turističko-informacijskih usluga funkcionalnih za promovisanje teritorija na integrisani i održivi način, opisujući ga kao turističko odredište koje istodobno može ponuditi umjetnost, prirodu, kulturu, okuse, arome i emocije, u jednom velikom Jadransko-jonskom “pejzažu”. Umrežavanjem prirodnih resursa i kulturnih specifičnosti svakog od projektnih partnera, projekat radi na stvaranju mreže Centara za interpretaciju pejzaža, zamišljenih kao ključnih tačaka definisanih tematskih puteva fizički lociranih na različitim mjestima i digitalno povezanih, prezentovanih i promovisanih na zajedničkoj platformi i na 4 međunarodne tematske konferencije o pejzažu, čime obezbijeđujemo integrisanu upotrebu novokreiranog turističkog sadržaja i nudimo turističke usluge turistima i svim ostalim korisnicima partnerskog područja.