Članak

Tunel Prenj gradit će se šest godina, čime će se kompletirati izgradnja Koridora Vc u FBiH

U periodu 2016–2021. izgrađeno je blizu 30 km autoceste

SARAJEVO, (Patria) - U periodu 2016–2021. izgrađeno je blizu 30 km autoceste, od čega je pušteno u promet 21,2 kilometra, rečeno je za Patriju iz Autocesta FBiH.

Zahvaljujući činjenici da se izgradnja Koridora Vc finansira iz kreditnih sredstava međunarodnih finansijskih institucija u prvom redu Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicione banke (EIB), JP Autoceste FBiH je u prilici da aplicira za bespovratna sredstva Evropske unije. 

„Ovo su investicijski grantovi jer se koriste za pomoć pri izgradnji koridora, te grantove tehničke pomoći za izradu studijske i projektne dokumentacije. S druge strane, sredstvima iz budžeta Vlade FBiH trenutno se grade dva projekta brzih cesta i to tunel Hranjen kao dio brze ceste Prača – Goražde i Lašva – Nević Polje (Lot 5)- petlja poslovna zona Vitez - petlja Nević Polje. 

Ove godine Vlada je kroz Program utrošak dijela sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima – Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta” izdvojila 147.300.000 KM za šest projekata čiji su implementator JP Autoceste FBiH.

Ovim Programom, za koji su sredstva utvrđena ovogodišnjim budžetom, bit će finansirano šest projekata na području Federacije BiH:

• Za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara bit će izdvojeno 30.500.000 KM. Sredstva su namijenjena za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
• Za izgradnju brze ceste Bihać – Cazin – Kladuša – Republika Hrvatska, dionica Bihać – Cazin, poddionica Kamenica – Bisovac u dužini od 7 kilometara bit će izdvojeno 4.800.000 KM. Sredstva su namijenjena za projektiranje i eksproprijaciju.
• Za izgradnju brze ceste Mostar – Široki Brijeg – Republika Hrvatska, dionica Mostar Sjever – Polog, poddionica Mostar Sjever – Vikovići u dužini od 11,6 km bit će izdvojeno 17.900.000 KM. Sredstva su namijenjena za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
• Za izgradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce, dionica Nević Polje – Turbe u dužini od 10,8 kilometara, planirano je 24.400.000 KM. Sredstva su namijenjena za projektiranje, eksproprijaciju, građevinske radove i nadzor.
• Za brzu cestu Lašva – Nević Polje bit će izdvojeno 34.700.000 KM. Sredstva su namijenjena za eksproprijaciju, građevinske radove i nadzor.
• Za brzu cestu izgradnju brze ceste Prača – Goražde, Lot 1. i Lot 2 Tunel Hranjen – faza 1 bit će izdvojeno 35.000.000 KM za eksproprijaciju, građevinske radove i nadzor. 

Vlastitim sredstvima JP Autoceste FBiH se gradi posljednji dio sarajevske obilaznice Lot 3B.

Govoreći o do sada izgrađenim putevima, objektima istaknuto je da je u potpunosti izgrađeno i nalazi se u upotrebi oko 115,5 kilometara, ukupne investicijske vrijednosti 2,65 milijardi maraka.

„U narednom periodu će se graditi preostalih 123,8 km autoceste na Koridoru Vc, čija ukupna vrijednost investicije iznosi 3.566.532.066 KM. Dionice koje će se graditi su jako zahtjevne sa mnogo objekata, mostovi/vijadukti, tuneli“, ističu iz Autocesta FBiH.

Trenutno je u izgradnji blizu 38 kilometara autoceste, ukupne investicijske vrijednosti od 1,14 miljarde KM. Ovoga ljeta u promet će se pustiti dionica Tarčin – Ivan u dužini od 6,9 kilometara, a za dvije godine korisnici će imati mogućnost voziti se autocestom bez prekida u dužini oko 130 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča“, dodaju za NAP iz Autocesta.

Aktuelna Vlada kada je došla 2015. suočila se sa značajnim dugovanjima i rupama u budžetu. Tada je u Autocestama Federacije BiH nedostajalo 180 miliona KM za finansiranje već dogovorenih projekata. 

„Nedostajuća sredstva u tom vremenskom periodu osigurana su putem povećanja kreditnih okvira postojećih kreditnih linija, revolving kreditnih linija i kredita Razvojne banke. Također, u tom periodu, te par godina kasnije JP Autoceste FBiH su koristile revolving kreditne linije kako bi osigurale likvidnost poslovanja preduzeća, sve do usvajanja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, s kojim je došlo do povećanja dijela putarine koje se doznačavaju JP Autocestama za izgradnju autocesta i brzih cesta. S tim je otvorena i mogućnost ugovaranja novih kreditnih zaduženja“, napominju.

Ubrzanje izgradnje raznih dijelova autoputa je jedan od prioriteta u ovoj godini i pripreme su u punom jeku kako bi uskoro počeli sa izgradnjom najveće infrastrukturnog projekta u Federaciji BiH – probijanjem tunela Prenj. 

„Nakon neophodnih priprema i dugo iščekivanja, početkom jula raspisan je tender za izvođenje radova najsloženijeg i ključnog objekta Koridora Vc, tunela Prenj. Tunel Prenj je generacijski projekat, koji svojom dužinom od 10.450 metara i kompleksnošću nadmašuje sve do sada izgrađene objekte u regionu, pa i šire. Realizacijom ovog projekta, Bosna i Hercegovina će imati veliku korist u privrednom i ekonomskom smislu. Početak radova se očekuje u prvoj polovini naredne godine.

Konceptualni idejni projekat za tunel Prenj je završen. Izgradnja i opremanje obje tunelske cijevi radit će se paralelno. Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje, te odabrani izvođač mogao što prije započeti sa radovima, u dogovoru sa vanjskim saradnicima urađeno je niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko-geotehničke i geofizičke podloge. 

Do kraja godine planiran je početak izgradnje pristupnih cesta za tunel Prenj, tako da će odabrani izvođač odmah po potpisivanju ugovora moći započeti sa radovima na iskopu tunela.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg objekta na Koridoru Vc – tunela Prenj, trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH“, dodali su iz Autocesta FBiH.

#Biznis