Članak

POSTOJI I OTPOR

Američki proizvođači sladoleda će ukinuti sintetičke boje pod pritiskom Roberta F. Kennedyja Jr.

(Patria) - Veliki američki proizvođači sladoleda u ponedjeljak su najavili planove za postepeno ukidanje upotrebe vještačkih boja nakon pritiska ministra zdravstva Roberta F. Kennedyja Jr. da se iz američke prehrane uklone nepotrebni aditivi, javio je AFP.

Međunarodno udruženje mliječnih proizvoda (IDFA), koje uključuje preko četrdeset vodećih brendova sladoleda, saopštilo je da će njegovi članovi prestati koristiti sintetičke boje dobivene iz nafte do kraja 2027. godine.

Ove hemikalije su u studijama povezane sa stanjima poput poremećaja pažnje i hiperaktivnosti (ADHD), raka, dijabetesa, gastrointestinalnih problema i genomskih poremećaja, a nemaju nikakvu nutritivnu ili funkcionalnu svrhu osim kozmetičkog bojenja, tvrde zagovornici zdravlja.

„Posebno sam sretan što sam danas ovdje jer je ovo relevantno za moju omiljenu hranu, a to je sladoled“, rekao je Kennedy na konferenciji za novinare, hvaleći industriju zbog njenih postupaka.

„Ovo je veliki dan za mliječne proizvode i veliki je dan za akciju „Učinimo Ameriku ponovo zdravom“, dodao je predsjednik i izvršni direktor IDFA-e Michael Dykes, referišući se na Kennedyjev slogan MAHA koji je igra riječi s predsjednikovim sloganom Donalda Trumpa „Učinimo Ameriku ponovo velikom“ ili MAGA.

Andy Jacobs, izvršni direktor Turkey Hilla, rekao je da su mnogi komercijalni proizvođači
sladoleda već postepeno ukinuli vještačke boje ili su u procesu ukidanja.

„Poduzimajući ovaj korak sada, proizvođači sladoleda osiguravaju da sladoled ostane poseban dio naših života kako se preferencije potrošača mijenjaju, a regulatorni prioriteti nacije razvijaju.“

Podaci iz industrije pokazuju da Amerikanci godišnje konzumiraju otprilike 8,6 kg sladoleda.

Ova smrznuta poslastica doprinosi ekonomiji s procijenjenih dvanaeset milijardi dolara i
podržava više od 27.000 radnih mjesta u mljekarskoj industriji.

U aprilu je Kennedy najavio planove za poništavanje odobrenja za dvije sintetičke boje i za „saradnju s industrijom“ kako bi se uklonilo još šest - što su kritičari odbacili kao previše blag i previše oslonjen pristup na dobrovoljno djelovanje.

Pritisak na industriju


Nasuprot tome, Uprava za hranu i lijekove (FDA) je u jednom od svojih posljednjih akata pod predsjednikom Joeom Bidenom finalizovala pravilo kojim se zapravo zabranjuje crvena boja br. 3, jedna od najčešće korištenih i kontroverznih boja.

Ipak, postoje znakovi da Kennedyjeva strategija pritiska na industriju daje neke rezultate. Veliki proizvođači hrane, uključujući Nestle, Kraft Heinz, General Mills i PepsiCo, već su potpisali sporazum o ukidanju vještačkih boja.

Kennedy je izjavio da se između „35 i 40 posto“ prehrambene industrije sada obavezalo na promjenu, ali je bilo značajno da obećanje proizvođača sladoleda prelazi prvobitni cilj ministra zdravstva do kraja 2026. godine, dajući kompanijama dodatnu godinu da prilagode svoje lance snabdijevanja.

Ipak, ključni otpori ostaju, na primjer, Mars, proizvođač M&M-a i Skittlesa, i njegova
podružnica Kellogg's, čiji Froot Loops i dalje koristi crvenu 40, žutu 5, plavu 1 i žutu 6 u
Sjedinjenim Državima, iako je ista žitarica bez vještačkih boja na mjestima poput Kanade.
Istovremeno, Trumpova FDA ubrzano odobrava alternative na bazi prirodnih boja, dodajući u ponedjeljak na listu gardenija (genipin) plavu, četvrto takvo odobrenje u dva mjeseca.

#SAD #Svijet #sladoled #boje