Gradac
Piše: A. Čorbo-Zećo
Poprilično je javnost u BiH ostala imuna na vijest da Agencija za privatizaciju Federacije BiH namjerava prodati nekretninu Vila “Bosanka” u vlasništvu Željeznica Federacije BiH, a koja se nalazi na atraktivnoj lokaciji u Gradcu u Republici Hrvatskoj.
Vlast u Federaciji BiH stopirana odlukom Ustavnog suda u namjeri da protuustavno vrši prenamjenu zemljišta (do usvajanja Zakona od državnoj imovini) okrenula se pasivnom podbilansu, čiju vrijednost niko ne zna sa sigurnošću, ali je svakako poznato da je riječ o 'sivoj zoni' (daleko od očiju, a blizu rukama).
Ogromna imovina daleko je od očiju javnosti, ali Vlada FBiH s posebnom pažnjom, kažu dobro obaviješteni izvori, pregleda udjele pasivnog podbilansa. Željeznice FBiH imaju dosta takve imovine (Željeznička stanica Zvekovica iznad Cavtata, kao i vile u Cavtatu, Gradcu, Željeznička stanica u Dubrovniku, kao i mnoga druga), a vrijedno je spomenuti da je Vlada Federacije BiH još 2014. godine dala saglasnost Agenciji za privatizaciju da izvrši prodaju objekta Vila “Bosanka”. To je godina u kojoj je također premijer bio Nermin Nikšić. Međutim, tada plan nije realizovan.
Ovo je drugi pokušaj, nakon što su očito u Hrvatskoj našli prohodnost za mogućnost skidanja zabrana, jer je ovakva imovina svakako pod zabranom.
Jer, apsolutno je jasno da je ovo također državna imovina.
Sada se sve glasnije priča da Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH nije smijenjen s ove pozicije zbog pruge u Jablanici, već činjenice da se opirao ovakvim željama Nikšića (čitaj Elvedina Grabovice) i Vlade FBiH.
Već je javna tajna da veliki utjecaj na Nikšića ima isključivo Elvedin Grabovica, za kojeg se priča da se navodno bavi stanogradnjom u Hrvatskoj.
Zašto šuti sindikat Željeznica FBiH, koji nije reagirao niti na smjenu Džafića, a ni sada kada je obznanjeno da se imovina rasprodaje, novo je pitanje bez odgovora. Jer, ne znamo da li je Bosanka uopće uknjižena na 'Željeznice' još je jedan od prvih uvjeta da bi bila prodata.
Inače, Vlada FBiH prvo je svezala ruke Džafiću dajući nalog Autocestama FBiH da osmisle i povedu plan rekonstrukcije pruge u Jablanici, a onda ga na sjednici mjesec dana kasnije, na koju je bio pozvan i Denis Lasić, direktor Autocesta smijenila. Lasić se nije niti odazvao na poziv Vlade FBiH niti je poslao zamjenu na sastanak, a njegova uloga u obnovi pruge nije ni problematizirana. Na kraju prugu će sanirati turska firma Cengiz potpuno besplatno.
Ali, ova ponuda je došla tek nakon smjene Džafića.
Otud sumnja da je stvarni razlog za smjenu Džafića potpuno drugačiji od onog što je objašnjeno iz Vlade FBiH.
Vila “Bosanka” nalazi se na površini od 336 metara kvadratnih sa pripadajućim zemljištem od 664 metra kvadratna.
Objekat se sastoji od podrumskog dijela, prizemlja i sprata, a izgrađen je na stjenovitom dijelu neposredno uz morsku obalu 1,3 km od centra naselja. Zgrada je izgrađena 1952. godine i namijenjena je odmoru radnika. Na dvije etaže prizemlja i prvog sprata raspoređeno je 9 soba.
Agencija je 2016. godine procijenila vrijednost objekta u iznosu od 342.200 eura. Tada je zaključila da se objekat nalazi na prostorno povoljnoj i atraktivnoj lokaciji.
Eventualna prodaja 'Bosanke', smatraju stručnjaci, je pilot projekat za ostali pasivni podbilanas (neke čudne tehnike skidanja zabrane). Ovaj pilot projekat bit će primijenjen i kod druge imovine, posebno one koju posjeduju preduzeća u Kantonu Sarajevo kao što su VIK, PARK, ZOI' 84 i mnoga druga, a gdje suvereno vlada Trojka - SDP, Naša stranka i NIP.
Imamo li onda pravo postaviti pitanje u čemu je razlika između nametnute vlasti Trojke i Nermina Nikšića u FBiH i secesionističke vlasti Milorada Dodika u Rs. I jednima i drugima su državna imovina i podbilans dragi, naročito ako idu u korist privatnih interesa.