(Patria) - Još uvijek nema zvanične obavijesti kada će put M17 od Jablanice do Mostara biti pušten u promet za putnički saobraćaj, iako je put dobrim dijelom saniran i prohodan.
Saobraćaj se odvija uz kontrolu policije i otvoren je za spasilačke i drige ekipe koje tragaju za nestalim i rade na sanaciji terena, dok oni koji trebaju prema Mostaru moraju koristiti alternativne pravce.
Federalni premijer Nermin Nikšić kazao je u četvrtak navečer u Dnevniku D FTV-a da bi put M17 od petka mogao biti pušten u promet u periodu sedam uvečer do sedam ujutro, dok bi tokom dana se odvijao interventni saobraćaj.
On je kazao da će ovaj put zahtijevati "presvlačenje asfaltom".
Govorio je o željezničkom saobraćaju, a pruga je pretrpjela veliku štetu i zaustavljen je željeznički promet.
"Moram reći da smo informirani kako je željeznička pruga od Konjica do Donje Jablanice potpuno u funkciji, kao i iz Mostara do ovog dijela u Komadinovom vrelu gdje je praktično prekid. Neće biti problem sanirati kad dođemo u fazu da saniramo. Naravno, šteta je ogromna, procjenjuje se gotovo tri miliona. Samo infrastrukturno, pri čemu Željeznice svakim danom oko 270.000 KM gube zbog toga što ne ide transport. Mislim da smo našli način kako da taj dio riješimo, u komunikaciji smo i sa Svjetskom bankom. U startu je procjena bila 3-4 mjeseca da to uspostavimo. Ne želim i ne smijem sad nešto preoptimističan biti, ali neće sigurno biti ovoliko koliko je planirano. Najgora, uvjetno rečena, varijanta je tri mjeseca, mislim da ćemo to smanjiti", kazao je Nikšić.
S druge strane direktor Željeznica FBiH Enis Džafić kazao je da su donijeli odluku da će se raditi nasipi na dva kritična dijela, a da će se uraditi novi projekat u jednom zajedničkom paketu sa Cestama FBiH s obzirom na to da je pruga iznad ceste svega 15 metara i mora se voditi računa o budućoj sigurnosti, kako željezničkog tako i cestovnog saobraćaja.
"Procijenjena je šteta na gornjem i donjem dijelu pruga tako i na elektroenergetskim postrojenjima. Nezahvalno je procjenjivati i vremenski period za koji se ovo može završiti, ali se nadam da ćemo za dva do tri mjeseca uspjeti to sanirati. Volio bih da se to može desiti već sutra jer svaki dan za koji se to produži štete su ogromne i za Željeznicu FBiH i za privredu Bosne i Hercegovine i okruženje", kazao je Džafić za Faktor.