(Patria) - Najnovija dešavanja oko izbora direktora SIPA-e još jednom su ogolila privid vladavine prava u BiH. Po ko zna koji put, u praksi političari dokazuju da se ismijavaju kako međunarodnoj zajednici, koja uporno okreće glavu od ovakvih i sličnih primjera, tako i građanima kojima se lažno predstavlja kvalitetan i pravično uspostavljen sistem odabira najviših kadrova u policijskim strukturama, ističu iz CSS-a.
"Trenutno su u fokusu procedure dva imenovanja na visoke pozicije u policiji, a koje su eklatantan primjer zloupotrebe uspostavljenog sistema i dominacije politike nad definisanim zakonskim pravilima i procedurama. Ministar sigurnosti BiH, gospodin Nešić, u skladu sa svojim zakonskim ovlaštenjima, odlučio je da za direktora SIPA-e predloži trećeplasiranu osobu sa
konkursa koji je proveo Nezavisni odbor Parlamentarne skupštine BiH, nadležan za procedure izbora čelnika i zamjenika policijskih agencija na državnom nivou.
Kao što smo naveli, u skladu sa zakonom, ministar sigurnosti BiH ima pravo predložiti jednu od osoba s liste koju je sačinio Nezavisni odbor, uz adekvatno obrazloženje Vijeću ministara BiH, koje donosi konačnu odluku, zašto se odlučio da ne predloži prvoplasiranog ili u ovom slučaju i drugoplasiranog kandidata.
Kakav će epilog ovaj prijedlog dobiti na samoj sjednici Vijeća ministara BiH, ostaje da se vidi, ali postoji sumnja da će se desiti slično kao i prilikom jednog od prethodnih imenovanja za ovu agenciju. Tada je tadašnji ministar sigurnosti BiH, gospodin Mektić, u javnom nastupu izjavio da jednoj političkoj opciji ne odgovora imenovanje SDS-ovog kanditata za ovu poziciju, a kada su postavljali favorita SNSD-a procedura im nije smetala.
Drugi slučaj odnosi se na imenovanje direktora Federalne uprave policije. U nedavnom intervju, pomalo naivno za jednog političara, premijer FBiH, gospodin Nikšić, izjavio je da je pitanje imenovanje na ovu poziciju političko pitanje. Samim tim, u potpunosti je derogirao Zakon o unutrašnjim poslovima FBiH koji, u svom članu 46., propisuje da se radi osiguranja nepristrasne,
objektivne i zakonite procedure imenovanja direktora policije, lišene svakog političkog utjecaja, formira Nezavisni odbor.
Samo na osnovu ova dva primjera, a takvima smo svjedočili dugi niz godina, bez obzira na političku vlast, najbolje se oslikava svo obesmišljavanje rada Nezavisnih odbora uspostavljenih svojevremeno na bazi najboljih demokratskih praksi u svijetu i kao primjer uspješne reforme u policijskim strukturama. Vrijeme je da se nešto drastično promijeni u pristupu, jer nam je praksa pokazala da su članovi Nezavisnih odbora daleko od apolitičnosti i utjecaja politike na njihov rad.
Posebnu pažnju treba posvetiti građanima i javnosti kojima se predočavaju demokratski principi i vrijednosti rada političkih struktura, a u realnosti samo su gledaoci kojima se poturaju Potemkinova sela", navode iz Centra za sigurnosne studije.