(Patria) - Gordana Hrelja Kovačević s Građevinskog fakulteta govorila je u HTV-ovom Studiju 4 o tome da li bi Pelješki most mogao izdržati udar kontejnerskog broda.
Naime, u utorak je u Baltimoreu kontejnerski brod dug 300 metara udario u most i u nekoliko se sekundi prepolovio, srušio i za sobom na dno rijeke povukao nekoliko kamiona i automobila.
Spasilačke službe i dalje tragaju za nestalim radnicima i putnicima u vozilima, no traga se i za suvislim odgovorima zašto je došlo do te katastrofe i je li se mogla izbjeći.
Most je izgrađen davne 1977., dug je čak 2,6 kilometara i predstavlja žilu kucavicu preko koje se godišnje preveze 11,5 miliona vozila.
Gordana Hrelja Kovačević, dipl. ing. građ., kaže da je riječ o čeličnom mostu. Stubovi i temelji su od armiranog betona.
- Tvrdi se da je most projektovan po svim važećim propisima. No, od tada su se brodovi povećali. I masa brodova povećala se za čak 50 posto.
Kad se brod projektuje, postoje propisi. Kod nas su važeće evropske, odnosno hrvatske norme, koje su preuzete od evropskih, a koje definiraju veličinu na koju moramo dimenzionisati most koji projektujemo - poručila je.
Pitanje za stručnjakinju bilo je da li bi Pelješki most mogao izdržati udar kontejnerskog broda od 300 metara punog tereta?
Hrelja Kovačević naglasila je da ispitivanja ne postoje. To nije dio standardnih ispitivanja. Novi mostovi ispituju se na saobraćajno opterećenje.
- Što se tiče udara broda, nema ispitivanja. Međutim, mostovi se preračunavaju, Pelješki most je preračunat na udar broda. Ne na udar ovako velikog broda, on je preračunat na udar srednjeg broda, dužine stotinjak metara. Tamo su također predviđene određene mjere zaštite, što je također bitno - istakla je.
Na Pelješkom mostu su gumeni, rotacijski odbojnici na stubovima, koji se nalaze uz plovni put. A brodske nesreće događaju se kada brod skrene s plovnog puta.
Katastrofa koja se dogodila na mostu u Baltimoreu imat će posljedice na američku ekonomiju jer je taj most bio usko grlo za prijevoz robe, posebno ugljena.
Hrelja Kovačević kaže da se teško može govoriti o rekonstrukciji mosta, vjerovatno se će graditi novi. A gradnja novog mogla bi trajati manje od tri godine jer je prijeko potreban.
Navodno, most u Baltimoreu ima armirane betonske nosive konstrukcije koje prilikom udara jednostavno nisu izdržale, raspale su se kao da su od papira, i to za tri sekunde.
- Opterećenje je puno veće nego što je predviđeno i jednostavno gledate ogromne masivne konstrukcije koje se raspadaju kao da su od papira - dodala je.