(Patria) - Dva tehnološka diva bore se za titulu najvrijednije kompanije na svijetu.
Microsoft je prvi put od 2021. godine pretekao Apple i postao najvrijednija firma na svijetu, prema tržišnoj kapitalizaciji koja mjeri vrijednost i broj dionica kompanije, prenosi Reuters.
Microsoft, sa sjedištem u Redmondu - savezna država Washington, nadmašio je Apple tokom jučerašnjeg trgovanja na Njujorškoj burzi (NYSE), kada je njegova vrijednost porasla za 1,5% i dosegla 2.888 biliona dolara.
Apple, sa sjedištem u Cupertinu u Californiji, pao je za 0,3% s tržišnom kapitalizacijom od 2.887 biliona dolara.
Dionice Applea pale su 3,3% do sada u januaru, u poređenju s rastom Microsofta od 1,8%, prenosi Index.hr.
Pad Applea uslijedio je nakon niza snižavanja rejtinga i rasta zabrinutosti da će prodaja iPhonea, najprepoznatljivijeg proizvoda kompanije, ostati slaba, posebno na glavnom tržištu u Kini.
"Kina bi mogla biti kočnica za učinak u nadolazećim godinama", poručila je brokerska kuća Redburn Atlantic u bilješci za klijente, ukazujući na ponovnu konkurentnost Huaweija i kinesko-američke napetosti koje su povećale pritisak na Apple.
Dionice Applea, čija je tržišna kapitalizacija dosegnula vrhunac od 3.081 triliona dolara 14. decembra, završile su prošlu godinu s dobitkom od 48%.
To je bilo niže od porasta od 57% Microsofta, koji je 2023. izbacio alate pokretane generativnom umjetnom inteligencijom (AI), zahvaljujući svojoj povezanosti s OpenAI-jem, proizvođačem ChatGPT-a.
Microsoft je nakratko preuzeo vodstvo nad Appleom kao najvrijednijom kompanijom nekoliko puta od 2018., posljednji put 2021. kada je zabrinutost zbog nestašica u opskrbnom lancu uzrokovanih COVID-om pogodila cijenu dionica proizvođača iPhonea.
Trenutno je Wall Street pozitivniji prema Microsoftu. Kompanija nema ocjenu "prodati" i gotovo 90% brokerskih kuća koje pokrivaju kompaniju preporučuje kupovinu dionica.
Apple ima dvije ocjene "prodati" i samo dvije trećine analitičara koji prate kompaniju preporučuju kupovinu dionica.
Obje dionice izgledaju relativno skupo u smislu cijene u odnosu na njihovu očekivanu zaradu, što je uobičajena metoda vrjednovanja javno kotiranih kompanija.