(Patria) - U saobraćaj je danas puštena cesta D403 koja spaja Zagrebačku obalu na zapadnom dijelu riječke luke sa zaobilaznicom kod čvora Škurinje.
Duga samo tri kilometra i vrijedna oko 60 miliona eura, ova je cesta do sada figurirala kao najskuplja u Hrvatskoj.
Riječ je o ključnoj saobraćajnoj infrastrukturi koja je u prostorne planove ucrtana još krajem 80-ih, kada se počelo raditi na revitalizaciji riječkog saobraćajnog pravca, no na njenu realizaciju trebalo je pričekati više od tri decenije.
Osim za kamionski saobraćaj s kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea, koji bi trebao biti pušten u saobraćaj 2025. godine, cesta D403 bit će korisna i građanima koji će njom bitno skratiti putovanje od Mlake do zaobilaznice, čime će se dodatno rasteretiti gradske gužve u vrijeme "rush houra".
Ova je cesta, koju je gradio konzorcij kompanija GP Krk, Kolektor CPG iz Slovenije i Euroasfalt iz BiH, bila izuzetno zahtjevna za izgradnju, budući da sadrži niz objekata kao što su tunel, željeznički podvožnjak i vijadukti te je gotovo u cijelosti pod zemljom ili u zraku.
Pustili smo u promet dionicu DC403 od čvora Škurinje do Luke Rijeke. Realiziran je strateški infrastrukturni projekt za razvoj Rijeke, kojim se omogućuje izravna cestovna povezanost kontejnerskog terminala s hrvatskom mrežom autocesta. Prometno povezujemo sve krajeve 🇭🇷! pic.twitter.com/5F7oy6Vgr6
— Andrej Plenković (@AndrejPlenkovic) October 18, 2023
Najzahtjevniji je bio tunel Podmurvice dug 1.300 metara koji prolazi ispod gradskih naselja, a paralelno s glavnom cijevi izgrađen je i 850 metara dug evakuacijski tunel, zajedno s više evakuacijskih izlaza na površinu.
Tokom gradnje, izvođači radova naletjeli su na niz problema od kojih su najveći bili zaostala avionska bomba, koja je uspješno uklonjena, te kablovi i cijevi komunalne infrastrukture koji su se pojavljivali na nepredvidljivim mjestima pod zemljom.
Pronađen je i jedan "zaboravljeni" tunel iz Drugog svjetskog rata, dio italijanske fortifikacije, koji je u to vrijeme služio kao sklonište.
Na svečanost otvorenja došli su predsjednik Vlade Hrvatske Andrej Plenković i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Plenković je u pozdravnom govoru zahvalio svima koji su učestvovali u izgradnji, kao i građanima Rijeke na strpljenju, posebno onima koji žive blizu saobraćajnice, a podržao je i ideju koju je iznio riječki gradonačelnik Marko Filipović da se D403 kolokvijalno zove Mediteranska cesta.