(Patria) - Prošle sedmice svjedočili smo skandaloznom skupu u Istočnom Sarajevu, a kojeg su organizirali politički predstavnici iz entiteta Rs u institucijama Bosne i Hercegovine, gdje je u konačnici zaključeno da su spremni napustiti institucije BiH, ukoliko se nastave 'provokacije Schmidta'.
Tokom i nakon sastanka upućene se nedvosmislene prijeteće secesionističke poruke. Da skandal bude veći na tom sastanku su pored političkih zvaničnika iz manjeg entiteta učestvovali i državni službenici i uposlenici mnogih institucija.
Tako su uposlenici Ministarstva civilnih poslova Biljana Čamur Veselinović, sekretarka ministarstva i Nikola Ašanin, pomoćnik ministra u Sektoru za pravne, kadrovske i opće poslove (na probnom radu), učestvovali i podržali skup.
Na čelu Ministarstva civilnih poslova BiH je HDZ kadar, ministrica Dubravka Bošnjak, i bilo je za očekivati da će ona u skladu s mandatom kojeg ima, zakletvom koju je dala pred Parlamentom BiH, zakonskim nadležnostima i ustavnim obavezama pokrenuti disciplinski postupak radi utvrđivanja činjeničnog stanja i otklanjanja nepravilnosti, odnosno poduzimanja drugih zakonskih mjera u cilju maksimalne zaštite digniteta javne službe i integriteta MCP BiH.
No, ona nije učinila ništa! Dok iz Ministarstva tvrde da su pomenuti državni službenici na dan sastanka u Istočnom Sarajevu iskoristili pravo na godišnji odmor i da nisu koristili resurse Ministarstva, prema provjerenim informacijama s kojima raspolaže Patria, pomenuti državni službenici taj dan su se pojavili na poslu, a najmanje jedan od njih je koristio i resurse Ministarstva (vozača i auto).
Bolje upućeni u prilike u MCP BiH kažu da se, nakon počinjenih nezakonitosti od ova dva rukovodeća državna službenika – što mora imati posebnu težinu, iskorištava pozicija političke moći i utjecaja, pa čak i suptilne prisile na nižerangirane državne službenike kako bi se prikrile nezakonite aktivnosti. Naknadno je evidentiran dan godišnjeg odmora kako bi izbjegli odgovornost i disciplinski postupak.
A sve i da je tačno da su bili na godišnjem odmoru, to ih ne lišava odgovornosti za preuzimanje obaveza nezakonitog postupanja i antidržavnog djelovanja. Ako rukovodeći državni službenici javno izjave da će u institucijama BiH sprovoditi politike kako su „definisane u RS" to se ne može nikako drugačije tumačiti već kao izlazak iz zakonskog okvira, na koji su se obavezali i ugovorom o radu.
Ono što je posebno simptomatično jeste činjenica sve naknadne aktivnosti oko, fiktivnog dana godišnjeg odmora, ne mogu biti evidentirane bez suglasnosti ministrice Bošnjak.
Stoga Bošnjak duguje precizan odgovor bosanskohercegovačkoj javnosti u pogledu nezakonitog postupanja pomenutih državnih službenika i njenog, očigledno, svjesnog pristanka da pogoduje njihovoj zaštiti.
Bez tog odgovora šira bosanskohercegovačka javnost ima razloga vjerovati da ministrica Bošnjak pogoduje i diskretno podržava secesionističke politike u Ministarstvu civilnih poslova BiH.
Podsjećamo da je Zakon o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine nedvosmisleno propisao Zakonske principe u državnoj službi (član 3.), Dužnosti državnog službenika (član 14.) i Nespojivosti sa dužnostima državnog službenika (član 16.).
Imajući u vidu navedeno potpuno je jasno da se radilo o nezakonitom postupanju rukovodećih državnih službenika u Ministarstvu civilnih poslova Bosne i Hercegovine, odnosno o svjesnom kršenju propisa Zakona o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine.
Evidentno je da su rukovodeći državni službenici, Čamur Veselinović i Ašanin, pozvani na skup političkog karaktera, da su prihvatili poziv i prisustvovali sastanku te je nedvojbeno da su javno ispoljavali svoja politička uvjerenja tokom radnog vremena.
Njihovo neprimjereno postupanje može postati ozakonjeno ponašanje (iako je u suprotnosti s pozitivnim zakonskim propisima) tako da ubuduće i drugi uposlenici Ministarstva mogu, pozivajući se na presedan sekretarke ministarstva i pomoćnika za pravne poslove, tokom radnog vremena posjećivati političke skupove i slijediti instrukcije političkih lidera (umjesto poštivanja zakonskih propisa, kako je to navedeno svima u ugovoru o radu). Tako da već sad možemo govoriti o nesagledivim posljedicama na ugled kako Ministarstva tako i državne javne službe u cjelini.
(A.Č.Z.)