Članak

KORISTE PRILIKU

Bolivija koristi Kinu i Rusiju u pokušaju da iskoristi ogromna bogatstva litijuma

Ugovori, koji predviđaju ukupnu investiciju od 1,4 milijarde dolara, slijede sličan sporazum u januaru sa gigantskim kineskim proizvođačem baterija CATL.

Bolivija je dom najvećih svjetskih resursa litijuma sa 21 milion tona

(Patria) - Bolivijska vlada potpisala je ugovore o litiju s ruskom državnom nuklearnom kompanijom
Rosatom i kineskom grupom Citic Guoan, javio je Press TV.

Ministar energetike Franklin Molina rekao je da će investicije omogućiti izgradnju dva
pogona za preradu litijuma u gradovima Pasto Grande i Uyuni Norte, gdje će se proizvoditi
najmanje 45.000 tona litijum karbonata godišnje. „Sa ovim ugovorima naša zemlja će moći
proizvesti oko 100.000 (metričkih) tona litijum karbonata 2025. godine u Uyuni, Coipasi i
Pasto Grandesu“, rekao je Molina u La Pazu, prijestolnici Bolivije.

Ugovori, koji predviđaju ukupnu investiciju od 1,4 milijarde dolara, slijede sličan sporazum u
januaru sa gigantskim kineskim proizvođačem baterija CATL, što je potencijalna pobjeda Pekinga u njegovim naporima da ima isporuku metala koji se koristi u električnim vozilima.

CATL je najveći svjetski proizvođač EV baterija, ali trenutno ne proizvodi litijum.

Ruski Rosatom, koji je licitirao preko svoje jedinice Uranium One Group, također je potvrdio
vijesti, rekavši da će uložiti 600 miliona dolara u projekat, svoj prvi veliki litijumski poduhvat
u inostranstvu, sa planiranim godišnjim kapacitetom od 25.000 tona litijum karbonata.

„Postoji mogućnost povećanja kapaciteta na osnovu rezultata geoloških istraživanja“, rekao je
prvi zamjenik generalnog direktora Rosatoma Kiril Komarov.

Na drugom mjestu, Molina je rekao da će Citic Guoan uložiti 857 miliona dolara i da će
također „razmotriti ulaganje u pogone za baterije i instalaciju, možda uz tehničke studije,
fabrike za sklapanje vozila, kako bi se stvorila prava revolucija električnog transporta“.

Dogovor s Uranium One Group odnosio se na studije izvodljivosti i predinvesticione studije,
rekao je, dodajući da su višestruka ruska ispitivanja na solanama pokazala stopu izvlačenja
litijuma od više od 80 posto, uz čistoću od približno 99,5 posto.

Sporazumi bi mogli pomoći da se konačno otključa ogroman potencijal Bolivije kao
dobavljača litijuma za baterije potrebne za pokretanje globalnog prelaska na električna vozila

Prema podacima američkog Geološkog zavoda, Bolivija je dom najvećih svjetskih resursa
litijuma sa 21 milion tona, ali zemlja nema gotovo nikakve komercijalno održive rezerve.

U martu je bolivijski predsjednik Luis Arce rekao da bi bio voljan da zajedno osmisli politiku
litijuma s drugim latinoameričkim zemljama u korist njihovih ekonomija. „Moramo biti
ujedinjeni na tržištu, na suveren način, s cijenama koje idu u prilog našim ekonomijama, a
jedan od načina, koji je već predložio predsjednik (Meksika) Andres Manuel Lopez Obrador,
je razmišljanje o vrsti litijumskog OPEC-a“, rekao je tada Arce u La Pazu.

Cilj je da se Bolivija, Čile, Argentina i Peru pozicioniraju kao „potencijalni promoteri novih
oblika skladištenja energije koji će omogućiti prevazilaženje upotrebe fosilnih goriva“, dodao
je. Arce je izrazio zabrinutost zbog stranog miješanja u poslove s litijumom, posebno iz
Sjedinjenih Američkih Država. „Ne želimo da naš litijum bude na nišanu Južne komande, niti
želimo da to bude razlog za destabilizaciju demokratski izabranih vlada ili strano
uznemiravanje“, rekao je.

Vlade, rudarske kompanije, tržišta baterija i proizvođači automobila širom svijeta bore se za
zalihe metala, koji je neophodan za mnoge baterije koje se koriste na električnim vozilima.
Potražnja za litijumom, koji se koristi u punjivim baterijama za automobile i elektroniku,
gurnula je cijene metala za baterije na oko 85.000 dolara po toni na kraju prošle godine.

#Ekonomija #Bolivija #Rusija #Kina #Litijum