Nedavno je, tačnije 17. marta po drugi put postavljen kamen temeljac za izgradnju mosta na rijeci Savi kod Svilaja u blizini Odžaka, piše Patria.
Nekoliko dana poslije ove svečanosti, gradilište je skoro pusto. Fotografije koje smo napravili 20. marta 2017. godine ne ukazuju da je riječ o velikom gradilištu.
Prvi kamen temeljac ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko (SBB) i hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković postavili su 14. septembra 2016. godine.
No, ono što prešućuju javnosti jeste upozorenje tima zaduženog za realizaciju ovog projekta, a prema njihovim informacijama najveći problem je kašnjenje izvođača radova u odnosu na ugovorene rokove te postoji opasnost da neće moći biti ispoštovan ugovorni rok za izgradnju mosta 2. septembar 2018. godine.
Kako izvori Patrije iz Vijeća ministara otkrivaju ova informacija zaprimljena je u toku priprema pred održavanje sastanaka premijera Zapadnog Balkana.
Ukupna vrijednost projekta je 22.308.000 eura (bez PDV-a), a rok gradnje je dvije godine. Izvođač radova je konzorcij zagrebački Viadukt i Hering iz Širokog Brijega.
Gradnju mosta Svilaj zajednički finansiraju, po 50 posto, Hrvatska i BiH.
Finansiranje bh. dijela osigurano je kreditom EU i iz vlastitih sredstava, dok je finansiranje hrvatskog dijela osigurano iz CEF fonda (57,97 posto) te kreditom EIB-a (42,03 posto).
Izgradnja mosta s bh. strane ide sporio. Problem je u firmi Hering, a utvrđeno je da su kao izvođači radova u ponudi, a kasnije u ugovoru predvidjeli da će proizvodnju čelične konstrukcije mosta vršiti firma „Metalno“ iz Zenice koja je u međuvremenu otišla pod stečaj!
Hering je pokušao naći novog podizvođača, a ti pregovori trajali su neuobičajeno dugo.
Tek 10. februara 2017. godine naručitelj je dobio obavijest da je izvođač potpisao ugovor za ovu vrstu radova – kaže naš izvor.
Skromni radovi na mostu
Inače, poprečni presjek mosta se sastoji od dva odvojena mosta, uzvodnog i nizvodnog, širine 13,5 metara između kojih je slobodni zračni prosotr širine dva metra, što čini ukupnu širinu mosta 29 metara.
Podsjećamo dodjela ovog posla Viaduktu iz Hrvatske i Heringu iz Širokog Brijega obilježena je aferama. Komisija sačinjena od članova Ministarstva prometa i komunikacija BiH te eksperti “Hrvatske autoceste” izabrala je ovaj konzorcij kao najkompletnijeg i najjeftinijeg ponuđača, koji ispunjava stroge zahtjeve tendera jednog od krucijalnih cestovnih projekata u BiH.
Najjeftiniju ponudu za gradnju dionica i objekta tada je dao konzorcij kompanija “Integral inžinjering” iz Laktaša i “Vektor-Integra” iz Sarajeva, a još niža ponuda bila je od konzorcija “Euroasfalt”, ŽGP iz BiH i “Zagreb – montaža” iz Hrvatske, ali obje ponude su odbačene.