Javno preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine u utorak 16. septembra organizira svečano otvorenje autoceste od petlje Međugorje do Međunarodnog graničnog prijelaza Bijača, prenosi novinska agencija Patria.
Prisutnima će se obratiti Ensad Karić, direktor JP Autoceste FbiH, Vjekoslav Bevanda, predsjedavajući Vijeća ministara BiH i Damir Hadžić, ministar komunikacija i prometa u BiH. Velik broj predstavnika iz političkog, kulturnog i javnog života u BiH, kao i međunarodnih zvanica potvdili su svoj dolazak.
Prije svečane ceremonije, bit će organizovan obilazak južne dionice, sa željom da bh. javnost bude adekvatno informisana, te kako bismo ponudili što bolje video snimke i fotografije.
Ovu dionicu nedavno je u svom tekstu o izgradnji autoceste kroz BiH, odnosno problemima i modernim rješenjima na dionici koridira 5C koji prolazi kroz BiH, spominjao i autor Guy Woodford u svjetski renomiranom mediju specijaliziran za izgradnju autocesta "World Highways“.
Na ovoj dionici nalaze se dva mosta Studenčica i Trebižat, jedan vijaduk Pavlovići i tunel Bijela Vlaka.
- Zbog teškog terena, u Bosni je izgrađen velik broj tunela i mostova. Austrijska firma Doka učestvuje u izgradnji a pitanje mostova Studenčica i Trebižat, koji trebaju povezati doline u blizini općine Čapljina, rješava korištenjem ukupno deset konzolnih dizalica – napisao je Woodford.
- S dužinom od 555 metara od jednog potpornog zida do drugog i s najvišom visinom od 81 metra iznad doline, Studenčica je duži i viši most. Četiri superstrukture postavljene su na ukupno pet stupova, a svaka je široka 12,4 metra dok je međusobna udaljenost 120 metara.
Trebižat je sa svojom dužinom od 365 metara i najvišom visinom od 59,5 metara manji most i zahtijeva svega tri stupa. Za izgradnju ovih mostova tvrtka Doka koristi ukupno deset konzolnih dizalica, od kojih se osam koristi na mostu Studenčica, a dva na mostu Trebižat. Zahvaljujući Dokinim konzolnim dizalicama, omogućen je završetak radova osam sedmica ranije – pojasnio je ovaj autor.
Radovi na ovoj dionici započeli su u junu 2012., a trasa se financirala kreditom EBRD-a u iznosu 62 milijuna eura. Radove su izvodili češki JV OHL ŽS i bosanskohercegovačka kompanija Niskogradnja iz Laktaša.
Sa ovih deset kilometara, Bosna i Hercegovina će imati ukupno 72 km moderne autoceste, piše NAP.