Ured za reviziju institucija u FBiH dao je mišljenje s rezervom za Federalno ministarstvo unutrašnjih poslova – Federalnu upravu policije za 2013. godini, piše bh. novinska agencija Patria.
Revizijom finansijskih izvještaja je utvrđeno da Federalna uprava policije nije postupila prema preporukama koje se odnose na nabavku roba i usluga sa odredbama Zakona o javnim nabavkama BiH, Pravilnika o postupku direktnog sporazuma i Procedurama postupka nabavke roba, vršenja usluga i ustupanja radova.
NAKNADE ZA ODVOJENI ŽIVOT
Uvidom u obračun naknada troškova zaposlenih konstatovano je da direktor i još 50 zaposlenika Uprave ostvaruju pravo na naknadu za odvojen život od porodice i naknadu troškova smještaja, a od tog broja 46 se odnosi na policijske službenike. Konstatovano je da je na osnovu Rješenja od 17.05.2011. godine, policijskom službeniku, imenovanom za direktora Uprave Draganu Lukaču priznato pravo na naknadu za zakup stana, naknadu troškova smještaja i naknadu za odvojen život od porodice u iznosu od 600 KM na osnovu Uredbe o izmjenama Uredbe o naknadama koje pripadaju članovima Vlade FBiH i njihovim savjetnicima koje nemaju karakter plaće.
- Obzirom da direktor Uprave nije član Vlade FBiH, nismo mogli potvrditi opravdanost utvrđenog prava. Po ovom osnovu izvršen je obračun i isplata ovih naknada za prvih devet mjeseci u iznosu od 5.400 KM. Dana 21.10.2013. godine, doneseno je novo Rješenje pa je obračun vršen od 01.10.2013. godine i za posljednja tri mjeseca isplaćeno je 1.758 KM.
- Zbog naprijed navedenog, kao i prethodne godine, ne možemo potvrditi opravdanost obračuna i isplate naknada troškova smještaja i odvojenog života u 2013. godini policijskom službeniku, imenovanom za direktora Uprave, u ukupnom iznosu od 3.558 KM – navodi se u reviziji.
Iako je federalni ministar unutrašnjih poslova Predrag Kurteš trebao donijeti pojedinačno rješenje, do okončanja revizije nije prezentirano rješenje kojim se utvrđuje pravo na naknadu za smještaj i odvojeni život od porodice za direktora Uprave.
Revizijom je utvrđeno da plan nabavke goriva, kancelarijskog materijala, prehrambenih proizvoda i dr., ne sadrži jasno i precizno utvrđene vrste i karakteristike tih nabavki, kao i da je Uprava zaključila određeni broj ugovora o nabavci sa dobavljačima i provela direktne sporazume za nabavku roba i usluga prije nego što je donesen Plan nabavki za 2013. godinu, što je konstatovano i u revizorskom izvještaju prethodne godine.
Ured za reviziju dao je zaključak da je potrebno nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova u potpunosti vršiti u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama BiH, Pravilnika o postupku direktnog sporazuma i Procedurama postupka nabavke roba, vršenja usluga i ustupanja radova.
NABAVKA OPREME
Direktor Uprave Dragan Lukač potpisao je ugovor za isporuku policijske opreme u vrijednosti 198.619 KM sa PDV-om (16.09.2013.), a do kraja godine isporučena je oprema u vrijednosti od 7.020 KM, a do okončanja revizije iako je prošlo više od 180 dana od potpisivanja ugovora, nije prezentirano da je isporučena ostala policijska oprema od ovog dobavljača.
- Ističemo da je na dan 31.12.2013. godine, evidentirano potraživanja za unaprijed plaćenu robu - avanse od Društva „SHOT“ doo Zenica u iznosu od 170.221 KM.
Zbog ovakvih propusta, ali i zbog iste situacije sa firmom KM TRADE Visoko s kojom Uprava od 2010. godine ima nezavršene poslove nabavke opreme, revizori su dali preporuku da je potrebno decidno utvrditi rok isporuke, a u slučaju neizvršavanja poduzeti utvrđene mjere u cilju zaštite javnih sredstava.
- Potrebno je izvršiti uvid u dokumentaciju vezanu za realizaciju Aneksa Ugovora o prodaji i isporuci roba (broj: 09-10/1-14-2-1927) od 04.10.2010. godine i Ugovora o prodaji i isporuci roba (broj: 09-10/1-14-2-2720) od 29.12.2010. godine, zaključenim sa „KM TRADE“ doo Visoko i u skladu sa konstatovanim poduzeti adekvatne aktivnosti, posebno u dijelu povrata uplaćenih avansa.
Inače, Lukač je KM TRADE iz Visokog po raznim osnovama nabavke opreme od 2010. zaključno s 2013. godinom uplatio više od 600.000 KM, a da sva oprema nije isporučena.
Kako je navedeno u reviziji od ukupno potrošenih 32.144.537 KM izdaci za bruto plaće i naknade iskazani su u iznosu od 21.804.754 KM, a odobreni u iznosu od 22.078.338 KM, što predstavlja 98,76% odobrenih sredstava. Ovi izdaci su veći za 327.247 KM u odnosu na prethodnu godinu, a broj zaposlenih je manji za 14.