Članak

Izvještaj Kulićeve komisije je plagijat, kome je plaćeno 160.000 eura

Zbog čega je otvorena nova istraga o pogibiji predsjednika Makedonije Borisa Trajkovskog, pitaju iz Direkcije za civilno vazduhoplovstvo

Nakon što je Direkcija za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA) izvršila cjelovitu i sveobuhvatnu analizu Izvještaja o nesreći aviona u kojoj je 2004. godine poginuo predsjednik Makedonije Boris Trajkovski Komisije koju je predvodio gospodin Omer Kulić, a radi zaštite digniteta Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH i Komisije koja je 2004. godine provela istragu, BHDCA želi da obavijesti javnost BiH da je Završni izvještaj koji je sačinila Komisija koju je predvodio gospodin Kulić plagijat „Završnog izvještaja o ispitivanju nesreće aviona Beechraft Super King Air 200, registarske oznake Z3-BAB, Mostar od 26.02.2004. godine“, koji je objavljen 05.05.2004. godine, a utvrđeni uzrok nesreće je upravo onaj koji je utvrdila komisija 2004. godine, te da je napravljeno niz materijalnih i proceduralnih propusta, kako prilikom formiranja same komisije, tako i u njenom radu, te prezentaciji Izvještaja, prenosi novinska agencija Patria.

Naime, u Završnom izvještaju Komisije iz 2004. godine navedeno je da je uzrok nesreće: „Proceduralna greška u prilazu za slijetanje, po visini i mjestu, na aerodromu Mostar u kontrolisanom letu (Controlled flight into terrain-CFIT)“, dok je isto, samo drugim riječima, predočila i Komisija koju je predvodio gospodin Omer Kulić: „Snižavanje ispod minimalne visine snižavanja (minimum descent altitude-MDA) 1810 stopa, publikovane za proceduru za neprecizni prilaz za slijetanje na aerodrom Mostar: 1.06 Mostar-LQMO, VOR/DME RWY 34 (Jeppesen 13-1), u kontrolisanom letu (Controlled Flight Into Terrain-CFIT)“.

Pored ove činjenice, ekspertizom Izvještaja Komisije koju je predvodio gospodin Kulić, BHDCA je utvrdila i niz drugih propusta, kako u radu same Komisije, tako i u samom Izvještaju, kao i pri njegovoj prezentaciji javnosti, kako u BiH, tako i u Makedoniji. Predmetna Komisija nije ispoštovala nijedan standard naveden u ICAO Aneks 13, prekršila je i odredbe člana 109. stav 2 Zakona o vazduhoplovstvu BiH, te napravila niz drugih proceduralnih i materijalnih propusta.

Kako je predviđeno da se nove istrage o uzrocima avionskih nesreća formiraju samo i isključivo ukoliko se pojave novi i značajni dokazi, stručne službe BHDCA, analizirajući izvještaj komisije koju je predvodio gospodin Kulić, nigdje nisu mogle pronaći nove i značajne dokaze niti njihovo ispitivanje. Na osnovu toga, Komisija koju je predvodio gospodin Omer Kulić, je sprovela REVIZIJU „Završnog izvještaja o ispitivanju nesreće aviona Beechcraft Super King Air 200, registarske oznake Z3-BAB, Mostar,  26.02.2004. godine“, koji je objavljen 05.05.2004. godine, što nije predviđeno nijednim međunarodnim standardom.

Plagirani Završni izvještaj je sačinjen sa jednim jedinim ciljem, da se diskredituje Komisija koja je ranije sprovela istragu, a čiji rezultati su negdje doslovno prepisani, a negdje su samo na drugačiji način izrečeni i, kao takvi, nalaze se u 80% teksta novog izvještaja. Ključna razlika između plagiranog Završnog izvještaja i Završnog izvještaja, koji je objavljen 05.05.2004. godine, leži u javnom objavljivanju dokaza i podataka od strane „senzacionalističke komisije“, što je u potpunosti protivno međunarodnim standardima i domaćim propisima.

Na osnovu gore navedenog, BHDCA konstatuje da su oba izvještaja utvrdila isti uzrok nesreće, te javno postavlja sljedeća pitanja:

1) Zbog čega je otvorena nova istraga?

2) Zbog čega je istraga trajala neprimjereno dugo (od 13.05.2013. do 29.11.2014)?

3) Zbog čega je ova istraga koštala 160.000 eura, kako je u medijima izjavio glavni istražilac gospodin Omer Kulić?

4) Ko je platio ili treba platiti troškove istrage i kome je to plaćeno?

Detaljnu analizu Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH o Izvještaju komisije koju je predvodio gospodin Kulić, kao i „Završni izvještaj o ispitivanju nesreće aviona Beechraft Super King Air 200, registarske oznake Z3-BAB, Mostar od 26.02.2004. godine“, koji je objavljen 05.05.2004. godine možete pronaći na internet stranici Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH (www.bhdca.gov.ba), saopćeno je iz Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH. 

#BiH