Članak

SDA najviše potrošila na oglašavanje, Bakirovi plakati na svakom koraku

TIBiH izvršio je praćenje i analizu prve sedmice predizborne kampanje za odabranih 10 političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima, prenosi bh. novinska agenc

Transparency International Bosne i Hercegovine (TIBiH) izvršio je praćenje i analizu prve sedmice predizborne kampanje za odabranih 10 političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima, prenosi bh. novinska agencija Patria.

Rezultati monitoringa pokazali su da je Stranka demokratske akcije (SDA) zakupila ubjedljivo najviše medijskog prostora u prvim danima kampanje, pa samim tim, kako je saopćeno iz TIBiH, utrošila i najviše novca za oglašavanje.

"Zanimljiv je i podatak da je ova stranka u prvih sedam dana kampanje imala više oglasa nego sve ostale stranke uključene u istraživanje zajedno. Na isti način, kada se uporede oglasi koji promovišu kandidate, najviše objava zabilježeno je za kandidata SDA za člana Predsjedništva Bakira Izetbegovića – 66 objava, odnosno 18 posto ukupnog broja objava", saopćeno je iz TIBiH.

Nakon SDA, drugi po oglašavanju je, kako navode, Savez za promjene (oko 59.000 KM), u koji nisu uključena zasebna oglašavanja stranaka koje su u ovoj koaliciji. 

Zanimljivo je da Narodna stranka Radom za boljitak i Demokratska fronta nisu imale oglasa na TV stanicama i u novinama pokrivenim monitoringom.

Samo na zakup prostora u elektronskim i štampanim medijima, bez procjene troškova pripreme kampanje koji će biti naknadno uvršteni u sedmičnim izvještajima, stranke su potrošile oko 267.000 KM. 

Kada su u pitanju troškovi pripreme oglasa, iznosi su procjenjivani na osnovu procjena marketinških agencija, te je najveći trošak izrade oglasa imao je Savez za promjene – oko 135.000 KM, zatim SNSD-DNS oko 106.000, SDP 36.000, SDA oko 30.000, DNS pojedinačno oko 18.000, PDP oko 11.000. Za SBB i SDS pojedinačno nisu obračunati troškovi izrade, jer su emitovane zakupljene emisije, te snimci tribina, takođe kroz zakupljeni prostor. 

Usljed nedostupnosti podataka nisu pokrivene radio stanice niti vanjsko oglašavanje, pa stoga ovi podaci predstavljaju samo mali dio ukupno utrošenog novca, posebno imajući u vidu sklonost stranaka ka oglašavanju na bilbordima, koji su daleko najpopularniji vid oglašavanja tokom kampanje. 

"Zanimljivo je osvrnuti se i na izbor medija za oglašavanje stranaka, gdje je Hayat TV imao ubjedljivo najviše objava reklama političkih stranaka i kandidata - ukupno 91 oglas komercijalne vrijednosti 43.145 KM, dok je najveća komercijalna vrijednost oglasa zabilježena na RTV BN (54.778,23 KM)", navodi TIBiH.

"Nimalo iznenađujuće, SNSD se od televizijskih kuća oglašava samo na RTRS, dok se oglasi koalicije SNSD-DNS oglašavaju na RTRS i ATV. S druge strane Savez za promjene se dominantno oglašava na BNTV i ATV. Također, SNSD i SNSD-DNS se oglašavaju u Nezavisnim Novinama, Glasu Srpske, Blicu i Press RS, pri čemu se Savez za promjene, niti stranke koje čine ovu koaliciju ne oglašavaju uopšte u ovim medijima. Kod stranaka koje su dominantnije u FBiH, nisu primijetne razlike u izboru medija", navodi se u saopćenju.

Imajući u vidu da se podaci odnose na sami početak kampanje, može se očekivati, navode, da će kako kampanja bude odmicala iznosi utrošenog novca za oglašavanje biti neuporedivo veći.

VODITE TRANSPARENTIJU KAMPANJU

TIBiH još jednom upozorava političke stranke da vode transparentniju predizbornu kampanju, te da građanima daju uvid u količinu utrošenih sredstava, a što je još važnije izvore od kojih ta sredstva potiču, a TIBiH će svakako nastaviti s informisanjem javnosti o sredstvima utrošenim na kampanju i nivou odgovornosti stranaka u vođenju predizborne kampanje, a na samom kraju kampanje objaviti i informacije u vezi sa drugim segmentima kampanje, kao što su predizborni skupovi i bilbordi.

#BiH