Članak

Ferović- Fazlić: Moja “Emina” je našla put do srca svih ljudi na Balkanu

Nisam očekivala da će u samo pet dana Emina imati skoro 30.000 pregleda na Youtube kanalu, jer ovo nije nikakva komercijalna pjesma niti je za top liste, pa tako nismo radili ni neku posebnu kampanju.

Direktorica Instituta za muziku, teatar i multimediju Alma Ferović-Fazlić svojim novim spotom u kojem izvodi Šantićevu „Eminu“ izazvala je ogromno interesovanje ne samo medija u BiH, već u cijelom regionu.

U intervjuu za novinsku agenciju Patria Ferović-Fazlić govori o pjesmi „Emina“, svojim planovima za budućnost, bh. muzičkoj sceni.

PATRIA: Praunuka ste lijepe Emine, koju je opjevao pjesnik Aleksa Šantić. Šta ste htjeli reći sa Vašom obradom pjesme?

FEROVIĆ-FAZLIĆ:Moja želja je bila ostaviti iza sebe drugačiju verziju Emine koja me vodila kroz život i u poslovnom a i privatnom smislu pokušati napraviti nešto bezvremensko i lijepo za gledati i jos jednom simbolično oživiti historiju. I u muzičkom a i vizuelnom smislu htjeli smo dočarati ljepotu Mostara i Hercegovine kroz neke drugačije muzičke zvuke i filmske kadrove. Scenario potpisuje Agencija Komitet iz Sarajeva a muzika je rađena u studiju Deneba Pinje, muzičkog producenta sa kojim sam zajedno radila i na aranžmanu. Nismo obradili sve strofe iako pjesma traje skoro 5 minuta jer smo željeli ubaciti instrumente i bogate harmonije što do sada nije rađeno i dati joj neku drugu  savremeniju dimenziju.  Ipak,  strofe koje smo izabrali se mogu izdvojiti jer u suštini samo te dvije pričaju cijelu priču. Ostale su možda malo više za nekog muškog interpretatora obzirom na tekst.

PATRIA:Aranžman je originalan i drugačiji od svega što smo da sada čuli. Koliko je teško bilo napraviti spoj tradicije i savremenog i da li se slažete s tim da je bolje da sevdalinka ostane isključivo u svom izvornom obliku, što mnogi zagovaraju?

FEROVIĆ-FAZLIĆ: Moja obrada zasigurno nije još jedna verzija Emine kao sevdalinke, niti sam ja interpretator sevdaha i ovo je u potpunosti teatarska i klasičnija verzija, koja samo govori jezikom sevdaha i u skladu je sa mojim muzičkim opredjeljenjem a to je muzički teatar. Nije zamišljena kao paralela ili neki vid konkurencije bilo čemu do sada. Izvorna sevdalinka je nešto najljepše a posebno kada je pjeva Himzo Polovina, čiju izvedbu Emine je i rahmetli pranena Emina najviše voljela kao i moja majka Selma, njena unuka i ona je zaista njegova pjesma. Nisam protiv obrada i fuzije sa drugim muzičkim pravcima koji je neće oštetiti, jer se na taj način otvaramo svijetu koji je željan saznati o ljepoti našte muzičke baštine koja u svom izvornom obliku neće nestati.

PATRIA: Koga biste Vi onda izdvojili od trenutnih interpretatora sevdaha?

FEROVIĆ-FAZLIĆ: Mnogo je mladih divnih glasova i umjetnika koji dolaze.  Izdvajam kolegu Vanju Muhovića, muzikologa, kojeg smatram istinskim sevdalijom mlade generacije. Nedavno sam čula njegov snimak na BHRadiju 1 kada mu je bilo 10 godina i već tada je pjevao dušom i srcem. Očarao me vokalno i nadam se da će istrajati u onom što radi i puniti naša srca najljepsim sevdalinkama. Voljela bih upravo Vanju slušati kako sevdiše uz Eminu. Također, moram spomenuti sjajnog Latifa Močevića opet operskog bisera ali i vrsnog interpretatora ilahija, koji temeljito gradi svoj put i vrijedan je svakog poštovanja. Tu su i mlade nade Lejla Čaušević i Naida Ćatić čiji rad također pratim.

PATRIA: Javnost Vas možda najbolje zna po spotu za pjesmu Srebrenica koju ste posvetili genocidu u Srebrenici. Od tada do danas je prošlo mnogo godina. Zašto tolika pauza u stvaranju novih djela?

FEROVIĆ-FAZLIĆ: Nakon povratka iz Londona gdje sam studirala i radila preko šest godina, bavim se različitim stvarima.Kako je moje opredjeljenje muzički teatar, u BiH najviše i djelujem u ovoj oblasti i zajedno sa kolegama pokušavam kreirati nešto čega nemamo a to su mjuzikli i tome sam se posvetila. U protekle tri godine Sarajevo je imalo tri premijere svjetskih mjuzikla: Briljantin, Footloose i Prljavi ples, koji su napravili bombastičan uspjeh. Što se tiče mojih muzičkih uradaka, radim ih onda kad me nešto inspiriše a posebno kada je vezano za historiju naše zemlje. Oba muzička dokumenta koja sam uradila nose jake historijske činjenice potpuno različite i ni u kom smislu nisu komercijalni niti to ikada smiju biti. Ja i nisam taj tip izvođača niti me to ikada privlačilo. Srebrenica je zahvaljujući Akiju Nawazu lideru Fundamentala iz UK pronašla svoje mjesto i van granica BiH što nam je i bio cilj jer za genocid koji je počinjen nad Bošnjacima u Srebrenici, mora znati cijeli svijet a umjetnost je univerzalno sredstvo komunikacije koje mozda i najbrže prenosi informacije.

PATRIA: Koji su Vaši planovi sa ovom pjesmom i kakve su dosadasnje reakcije?

FEROVIĆ-FAZLIĆ: Posebnih planova nemam. Ovo je jednostavno bila moja potreba da kao praunuka Emine ostavim jos jedan muzički dokument o ovoj lijepoj priči. Reakcije su nevjerovatne, posebno regionalne. Dobila sam mnogo lijepih komentara i divnih dirljivih naslova u medijima posebno u Srbiji.

Nisam očekivala da će u samo pet dana Emina imati skoro 30.000 pregleda na Youtube kanalu, jer ovo nije nikakva komercijalna pjesma niti je za top liste, pa tako nismo radili ni neku posebnu kampanju. Čini se da je veoma brzo pronašla svoj put a ovo interesovanje je dokaz da je ”Emina” pjesma cijelog Balkana koju svi jednako vole bez obzira na vjersku pripadnost. Tako i treba biti. 

#Intervju