Kada je Andreas Lubitz, kopilot koji je u francuskim Alpama srušio avion Germanwingsa u kojem je poginulo 150 ljudi, 2009. tražio od Lufthanse da ga vrate na posao, priznao im je da mu je odmor bio potreban zato što boluje od depresije, prenosi novinska agencija Patria.
Omogućeno mu je da se vrati u kokpit aviona, ali njemačka kompanija ni na koji način nije kontrolirala njegovo psihičko stanje, javlja The New York Times, koji je objavio nove detalje tragičnog događaja. Istražitelji su potvrdili da je Lubitz u mjesecima prije nesreće posjetio više od deset različitih ljekara, tražeći pomoć za svoje mentalno stanje. Lufthansa o tome nije imala pojma. Štaviše, šefovi kompanije nakon nesreće kazali su da je bio "sto posto spreman za let".
Lubitz je doista, utvrdili su istražitelji, prošao standardne testove kojima su ga potvrdili Lufthansini ljekari. No, istovremeno je od specijalista kod kojih je bio dobivao upozorenja da on nema šta raditi u kokpitu aviona. Ta ljekarska mišljenja Lubitz sa svojim poslodavcem nikad nije podijelio.
Iz svega što su istražitelji utvrdili, jasno je da je Lubitz u danima prije svog zadnjeg leta pomno planirao rušenje aviona. Istraživao je metode počinjenja samoubistva, kao i sigurnosne procedura kokpita. Kada je 24. marta, na dan rušenja aviona, došao na posao, u browseru na njegovom iPadu i dalje su bile otvorene stranica s informacijama o nestanku aviona Malaysia Airlinesa, kao i rušenju aviona Mozambique Airlinesa u Namibiji, gdje je također utvrđeno da je pilot namjerno srušio avion i tako ubio sebe i još 32 osobe.
Lubitzovi psihički problemi nisu od jučer. Istražitelji su utvrdili da je godinama išao na psihoterapiju, gdje je između ostalog demonstrirao suicidalne namjere. No, usprkos tome uspio je dobiti dozvolu za letenje.
-Da sam znao za njegove probleme s depresijom, vjerojatno ga ne bih primio, kaže Reiner W. Kemmler, bivši glavni psiholog Lufthanse.