Članak

Vozite oprezno i pripremite automobil za zimu

Prije zimskih hladnoća neophodno je posvetiti posebnu pažnju motoru i uređajima koji se oko njega nalaze. To će uštedjeti nerviranje, a i novac.

Saobraćaj se jutros na većini putnih pravaca u BiH odvija bez dužih zastoja po mjestimično mokrom kolovozu, saopćeno je iz BIHAMK-a, prenosi bh. novinska agencija Patria.

- Magla smanjuje vidljivost na dionicama koje prolaze kroz kotline i uz riječne tokove, a izdvajamo putne pravce  na području Sarajeva, Bugojna, Odžaka, Prozora, Žepča i Doboja - saopćeno je.

Na vozače se apeluje da voze maksimalno oprezno, a posebnu pažnju obratiti na dionice koje prolaze kroz usjeke, zbog mogućih mjestimičnih odrona zemlje ili kamenja na kolovoz.

Posjedovanje zimske opreme zakonski obavezno.

Prije zimskih hladnoća neophodno je posvetiti posebnu pažnju motoru i uređajima koji se oko njega nalaze. To će uštedjeti nerviranje, a i novac.

Rashladna tekućina - Neodgovarajuća ili dotrajala tekućina (posebno voda) postepeno se pretvara u led koji se širi. Tada dolazi do oštećenja dijelova motora (hladnjaka, bloka, instalacija kroz koje prolazi tekućina). Neophodno je prekontrolisati sve što se nalazi u rashladnom sistemu, dopuniti ili zamijeniti antifriz.

Akumulator - Ukoliko je akumulator dotrajao, tokom zimskog perioda vozače očekuju problemi sa pokretanjem motora. Akumulatori traju od tri do pet godina, a prije zime svakako treba provjeriti koliko je akumulator napunjen strujom. Nedovoljno jak akumulator poseban je problem za vlasnike "dizelaša" jer je za pokretanje ovih motora potrebno više snage.

Pneumatici - Kako će se vozilo ponašati na mokroj ili zaleđenoj cesti zavisi najviše od pneumatika. Zato treba prekontrolisati dubinu "šare", koja za zimske uvjete vožnje treba da je veća od 4 mm. Prema istraživanjima zaustavni put automobila koji vozi brzinom od 80 km/h na snijegu je 70 metara ukoliko ima zimske pneumatike, a ukoliko vozilo ima ljetnje pneumatike zaustavni put produžava se za 42 metra.

Kočnice - Uvijek, a naročito u zimskim uvjetima vožnje, bitno je da kočnice funkcionišu besprijekorno. Ako u ulju za kočnice ima vlage, neophodno ga je zamijeniti bez obzira da li je prošao period od dvije godine.

Električne instalacije - Neophodno je očistiti i prekontrolisati električne instalacije. Poželjno ih je pošpricati nekim od zaštitnih sredstava. Ako su neki od spojeva korodirali, potrebno ih je očistiti.

Stakla - Umjesto obične vode u posudu za pranje stakala treba sipati tekućinu koja se za tu namjenu mogu kupiti na benzinskim pumpama. Za pranje stakala dovoljna je tekućina do temperature od minus 20 stepeni. Treba provjeriti i u kakvom su stanju metlice brisača, te ukoliko su dotrajale, zamijeniti ih. Tekućinu za pranje vjetrobrana treba obogatiti  tekućinom protiv zamrzavanja da ne bi došlo do oštećenja njenog  rezervoara  ili električne pumpe.

Grijanje - Neophodno je provjeriti da li grijanje funkcioniše i da li ventilator ubacuje topli zrak. Ukoliko postoji neki nedostatak, a sami ga ne možete otkloniti, javite se majstoru.

 

#BiH