Članak

Bh. građani kreditno prezaduženi, a ne razumiju ugovore koje potpisuju

Za prva tri mjeseca 2014. godine bh. građani su 207 puta zatražili savjet ili pomoć udruženja za odgovorno upravljanje ličnim finansijama “U plusu”. Prošle godine imali su 932 upita za savjet ili pomo

Za prva tri mjeseca 2014. godine bh. građani su 207 puta zatražili savjet ili pomoć udruženja za odgovorno upravljanje ličnim finansijama “U plusu”, kazao je za NAP Tarik Limo direktor udruženja. Prošle godine imali su 932 upita za savjet ili pomoć.

- To su uglavnom  problemi proizašli iz jemstva, iz nerazumijevanja ugovornih odredbi, finansijskih pojmova i karakteristika finansijskih proizvoda  sa kojima se susreću građani. Trebali su im savjeti i stručna pomoć o načinima i mogućnostima postizanja dogovora o sporazumnoj otplati kada imaju problem sa povratom, načinima i mogućnostima restrukturiranja potraživanja – navode iz udruženja.

Još jedan od problema s kojima se suočavaju građani su ugovori koje potpisuju s bankama, a koje nisu s dovoljno razumijevanja pročitali prije njihovog potpisivanja ili nisu razumjeli pojedine pojmove, piše Patria.

- Bili smo suočeni sa naknadnim upitima u pogledu vrste kamatne stope, instrumenata obezbjeđenja potraživanja, načinima i mogućnostima raskida ugovora o kreditu itd. U svakoj prilici savjetujemo građane da se informiraju ili potraže savjet u slučaju da neku odredbu ugovora ne razumiju – kažu iz udruženja „U plusu“.

Socijalno-ekonomska situacija bh. građana često ne ostavlja drugu mogućnost osim kreditnog zaduživanja. Ekonomske analize pokazuju da svaki bh. građanin u prosjeku bankama duguje oko 1. 700 KM.

- Iz iskustva građana koji su nam se obratili, prezaduženost je izražen problem sa kojim se suočavaju i koji u mnogome opterećava svakodnevicu i prevazilazi isključivo ekonomsku komponentu i utiče na porodične odnose i uopćeno društvenu funkcionalnost pojedinca.  Nemogućnost servisiranja obaveza obično nagna građane u dodatna zaduživanja, što u konačnici rezultira eskalacijom problema. Mi nastojimo savjetodavno pomoći građanima da sagledaju problem, te sačine plan sanacije problema i vrlo važno je da osoba prizna problem i pokaže odgovornost i discipliniranost u pokušaju rješavanja -  ističu iz „U plusu“.

Vrlo je važno da građani shvate ozbiljnost situacije u kojoj su se našli, i prije potpisivanja ugovora o zaduženju, ali i poslije kada se pojavi problem u plaćanju ili prezaduženosti.

- Naš cilj je da olakšamo građaninu da se laške nosi sa poteškoćama ukoliko je u njih zapao, odnosno da preventivno kroz savjetovanje i edukaciju djelujemo na podizanju svijesti o važnosti finansijske pismenosti, odnosno odgovornijeg upravljanja ličnim finansijama -  zaključuju iz udruženja.

#BiH