Peter Bartha, direktor Avnet Technology Solutions za Mađarsku i lider za region jugoistočnu Evropu u ekskluzivnom razgovoru za bh. novinsku agenciju Patria govori o kompaniji koja u sklopu novog sporazuma proširuje svoj odnos sa IBM-om.
Između ostaloga, Bartha je pojasnio koja od 12 zemalja na ovom velikom tržištu predstavlja najveći izazov.
PATRIA: Kompanija Avnet je odabrana da bude partner IBM-u u ostvarivanju rasta u srednjoj i jugoistočnoj Evropi. Koje od tržišta u tih 12 zemalja predstavlja vaš najveći izazov?
BARTHA: Avnet se po prvi put pojavljuje na tržištu većine zemalja regije srednje i jugoistočne Evrope, osim Mađarske i Rumunije, gdje smo prisutni već nekoliko godina. Na sva četiri tržišta ulazimo kao distributer IBM hardverskih, softverskih i uslužnih proizvoda, a osim toga, nudimo i Avnet usluge obuke pod nazivom Avnet Akademija. Postoji samo jedan izuzetak, Srbija, gdje smo već prisutni preko Avnet Ascendant-a, kojega vodi Radoslav Didić. Oni su Avnet-ova kompanija koja pruža usluge. Drugi izuzetak je Slovenija, gdje su već prisutne Avnet-ove organizacije, Avnet Silica i EBW, koje su odvojene kćerke-kompanije Avnet-a i koje predstavljaju poseban dio aktivnosti u odnosu na Avnet Technology Solutions (Avnet tehnološka rješenja). Oni se bave distribucijom komponenti. Stoga ćemo dijeliti prostorije sa već postojećim Avnet kompanijama, ali ćemo graditi posao od početka. U Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji ćemo zaposliti domaće stručnjake, i od tamo ćemo također pokrivati BiH, Makedoniju, Kosovo i Albaniju. Osim toga, imat ćemo regionalne predstavnike za pretprodaju, koje ćemo zapošljavati u ovim zemljama. Oni će biti nadležni za regionalnu pretprodaju i aktivnosti tehničke konfiguracije. Zaposlili smo kvalitetno domaće osoblje i u Bugarskoj. Prema tome, fokusiramo se uglavnom na četiri razvijenije zemlje u regiji: Srbiju, Sloveniju, Hrvatsku i Bugarsku, ali i ostale su nam također jako važne.
PATRIA: U području srednje i istočne Evrope raste broj korisnika Interneta i novih tehnologija, a BiH je jedno od tržišta u toj regiji. Na koji je način to utjecalo na Vašu odluku da se proširite na ovo tržište?
BARTHA: Sa pojavom digitalizacije i širenjem digitalnog pokreta, kao i sa sve većim korištenjem e-vlade, svuda u svijetu postoji ogromna potražnja za informacionom tehnologijom. U regiji jugoistočne Evrope vidimo da se sve više zemalja približava EU, što svakoj zemlji koja odluči postati dijelom tog procesa donosi brži razvoj. To se dogodilo u Poljskoj, u Mađarskoj, i u Češkoj Republici. Tako da vidimo rast potražnje za IT visokog nivoa, i regija jugoistočne Evrope može postati budući motor te ekspanzije, pošto se dosta toga ima napraviti na planu digitalizacije i digitalnih trendova.
PATRIA: Koliko su za Avnet važna tržišta jugoistočne Evrope, i da li ste upoznati sa poslovnim okruženjem u zemljama ove regije?
BARTHA: Počeli smo ove godine sa IBM softverskim i hardverskim portfolijem, kao i portfolijem usluga, a osim toga tu su i Avnet usluge obuke koje se nazivaju Avnet Akademija. Puno ćemo ulagati u ova tržišta, i ako tržište adekvatno odgovori na Avnet-ove vrijednosti, nastavit ćemo dalje ulagati i proširivati naš portfolio u budućnosti, kao što je na primjer slučaj sa kompanijom Lenovo, od 1. januara. Vjerujemo u iskren, kvalitetan posao, uzajamno povjerenje i kredibilitet, i dugoročna partnerstva. Avnet je započeo poslovanje u regiji srednje i istočne Evrope od nule, i tokom deset godina smo ostvarili organski rast i postali jedna od najvećih kompanija u svim zemljama ove regije na polju rješenja i distribucije sa dodanom vrijednošću. Regija jugoistočne Evrope je jedno od područja u Evropi gdje postoje velike prilike za rast i veliki potencijal rasta. Mislimo da se isplati ovdje ulagati.
PATRIA: Kako namjeravate realizirati svoju poslovnu strategiju ekspanzije? Hoće li to biti postupan proces, ulazit ćete u zemlje jednu po jednu, ili postoji sistem koji će obuhvatiti svih 12 zemalja odjednom?
BARTHA: Avnet se prvi put pojavljuje na tržištu cijele regije jugoistočne Evrope, osim Mađarske i Rumunije, gdje smo prisutni već nekoliko godina. Ali već smo počeli raditi u svih 10 novih zemalja. Čak smo dobili i prve narudžbe iz Srbije, Hrvatske i Bugarske, i radimo na tome da već ove godine postignemo poslovne sporazume u drugim zemljama. Nastojimo izraditi sistematsku strategiju za svih 12 zemalja.
PATRIA: S obzirom da je IBM već godinama lider u sektoru informacijske tehnologije, da li to za vas, kao njihovog partnera, predstavlja dodatni motiv da postignete uspješnu ekspanziju na tržištu? Kakva su vaša očekivanja?
BARTHA: Avnet i IBM su poslovni partneri već više od 25 godina, i surađujemo na globalnom nivou u svim regionima i u više od 80 zemalja. Osim toga, Avnet je ostvario prihod od tri milijarde US dolara godišnje putem prodaje IBM-ovih tehnoloških rješenja i usluga, uz preko 20 posto rasta na godišnjem nivou tokom fiskalne 2010. godine. Uloga kompanije Avnet u pružanju usluga obuke za IBM na globalnom nivou pomaže nam u ostvarivanju dugoročnih strateških ciljeva tako što unaprjeđuje naš IBM portfolio i stručnost. To što nas IBM, kao jedna od vodećih svjetskih kompanija na polju IT, prepoznaje kao pouzdanog pružatelja usluga obuke omogućuje nam da dodatno proširujemo ponudu usluga sa dodatnom vrijednošću, pogotovo nakon nedavnog početka poslovanja segmenta Avnet Services. Što je još važnije, to nam pomaže da pružamo obuku koja omogućuje našim partnerima i distributerima da ostvaruju rast poslovanja i na najbolji način odgovaraju na poslovne izazove svojih klijenata. Zajedno sa IBM-om, svakodnevno stječemo nove spoznaje o aktivnosti distribucije, i tako ćemo nastaviti. Sa sigurnošću možemo reći da saradnja između IBM-a i Avnet-a pruža objema kompanijama stabilnost, i istovremeno daje i osjećaj odgovornosti. Odnosimo se jedni prema drugima kao partneri, što nam omogućava da stečena znanja prenosimo novim poslovnim partnerima.