Racionalni kupci znaju da je kupovina domaćih proizvoda najjednostavniji način za pametnu štednju, jer se ušteda pri odabiru artikala proizvedenih pod kapom domaćih brendova može pozitivno odraziti na vaš mjesečni budžet, a efekti ulaganja u takvu kupovinu osjete se dugoročno i u cijelom društvu, objašnjavaju iz Udruženja „Kupujmo i koristimo domaće“, prenosi novinska agencija Patria.
Razlog zbog kojeg se kupci najčešće odlučuju na kupovinu proizvoda stranih brendova, smatraju stručnjaci, je specifični marketing kreiran upravo u svrhu pridobijanja potrošača.
Kupci nerijetko vjeruju da je artikal kreiran u određenim evropskim zemljama mnogo kvalitetniji od identičnog bh. proizvoda, samo iz razloga što postoji mišljenje o zemlji iz koje proizvod dolazi kao stabilnoj ekonomskoj zajednici.
Ako bismo se odlučili napraviti zajedničku akciju tokom koje bismo samo po jedan od stranih, zamijenili domaćim proizvodom ostvarili bismo neke od važnih ciljeva: podršku domaćoj privredi, razvoj ekonomskog sektora, kvalitetniji zdravstveni i obrazovni sistem, stvaranje povjerenja stranih investitora za ulaganje u ekonomski stabilno tržište...
Ukoliko još uvijek niste sigurni da li da date povjerenje domaćim proizvodima, donosimo vam osam razloga zašto bi to bila prava odluka:
1) Domaći proizvodi su nastali od plodova domaće privrede koja nudi kvalitetan i poznat sadržaj.
Hrana životinjskog porijekla nastaje u vašem komšiluku, te vas ne sprječava da posjetite proizvođača i izrazite želju da prisustvujete procesu izrade, što nije mogućnost ukoliko se odlučite za proizvode iz izvoza gdje su životinje uzgajane u velikim industrijskim objektima i hranjene sintetičkom hranom.
2) Hrana nastala u BiH je mnogo bolja za nas i naše zdravlje što potvrđuje kraće vrijeme potrebno za transport namirnica od proizvodne hale do trpeze. Dok je hrana iz uvoza prošla dugi transportni put, te je ambalažirana u raznim skladištima prije nego je došla do potrošača.
3) Lokalna hrana je mnogo sigurnija jer je proizvođač u svakom trenutku svjestan posljedica ukoliko proizvod koji plasira nije kreiran prema najvišim standardima.
Jedna greška domaćeg proizvođača bi ga dovela do stvaranja nepovjerenja i gubljenja reputacije koju će teško povratiti, dok strani proizvođač nije dostupan za žalbe ili to za njega rade veliki, obučeni, timovi za krizno komuniciranje koji štetu brzo, lako i bezbolno saniraju.
4) Domaće kompanije izdržavaju domaće porodice, dok lokalni privrednici koji direktno prodaju potrošačima, bez posrednika, zadržavaju punu cijenu proizvoda unutar domaće ekonomije.
5) Domaća privreda gradi zajednicu. Kupovina domaćih proizvoda izravno utječe na kvalitet zdravstvenog i obrazovnog sistema kao temeljnih institucija svake zajednice. Razvojem lokalne ekonomije i sistem zdravstva i obrazovanja ostvaruje velike benefite što je preduvijet njihovog kvaliteta.
6) Razvoj domaće privrede ne dozvoljava povećanje poreza. Porastom domaće proizvodnje i jačanjem ekonomskog sektora, država nema potrebu za dodatnim nametima. Izuzetnim razvojem domaće privrede postoje mogućnost umanjenja poreza, što je slučaj u određenim evropskim zemljama.
7) Lokalna hrana nije jednolična, naprotiv, obiluje raznolikošću. U savremenom poljoprivrednom sistemu, biljne sorte imaju dovoljno vremena da sazrijevaju ravnomjerno u nama poznatim uvjetima, dok hrana iz strane proizvodnje ubrzano sazrijeva, na određen način prisilno, kako bi u pravo vrijeme, odnosno vrijeme aktuelno za te vrste, bila na tržištu.
8) Kupovina domaćih proizvoda je ulaganje u budućnost. Podržavajući lokalne privrednike osiguravate stabilnu budućnost novim generacijama.