U Uredu Vlade FBiH za zakonodavstvo i usklađenost sa propisima EU nezadovoljni su činjenicom da je na Vladi FBiH 7. oktobra usvojen Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi najprije jer su ga ministri usvojili bez mišljenja ovog Ureda, piše novinska agencija Patria.
Kako nam je potvrdio Željko Silađi, direktor Ureda za zakonodavstvo samo pet minuta prije početka sjednice stigao je prijedlog u Ured, pa je Silađi izdao upozorenje da nije bilo mogućnosti da se stručno mišljenje dostavi u pisanom obliku. No, uprkos tome Vlada FBiH na čelu sa premijerom Fadilom Novalićem usvojila je Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi, a čime je prekršila niz zakonskih odredbi i poslovnika.
Naknadno, tačnije jučer, Ured je dostavio svoje mišljenje koje je negativno, ali bez obzira na to zakon je upućen u parlamentarnu proceduru.
Agencija Patria objavljuje neke od zamjerki koje su navedene u mišljenju.
- U nacrtu Zakona predviđa se da svi dosadašnji državni službenici kao i šef kabineta nisu državni službenici. Predloženim rješenjem u potpunosti se derogira princip, odnosno načelo profesionalne nepristrasnosti i političke neovisnosti. Kod ovako predloženog rješenja postavlja se pitanje kakav će status imati dosadašnji rukovodeći državni službenici i šef kabineta, budući da prema navedenoj odredbi više nisu državni službenici, a da njihov status nije uređen daljnjim odredabama Nacrta zakona – kažu iz Ureda za zakonodavstvo FBiH.
Nadalje, Ured je ukazao da je odredbom 4. Nacrta Zakona, kojim se, pored ostalog, dodaje novi član 11c, uređuje ko imenuje osobe iz tog člana, dok je članom 6. predviđeno da osobama iz člana 11c mandat ne može biti duži od mandata rukovoditelja organa državne službe.
- U konkretnom slučaju postavlja se pitanje od čijeg mandata ne može biti duži mandat rukovoditelja organa državne službe, budući da su naprimjer osobe iz tačke 3. člana 11c upravo rukovoditelji organa državne službe – kaže se u mišljenju.
Pored toga nije predviđeno ko imenuje rukovodioce stručnih službi Vlade FBiH. Također, u članu 23. Nacrta zakona kojim se dodaje članak 75b nejasno je predloženo rješenje, odnosno da li to u konkretnom slučaju znači da niko od zatečenih rukovodećih državnih službenika neće ostati na dosadašnjim pozicijama niti može biti ponovo postavljen na istu poziciju. Ukoliko je namjera da se neko zadrži na zatečenoj poziciji, ostaje nejasno po kojim kriterijima će se vršiti smjenjivanje, odnosno zadržavanje na toj poziciji.
Nadalje, pomenutim članom predviđeno je da će zatečeni rukovodeći državni službenici nakon stupanja na snagu ovog zakona biti raspoređeni na odgovarajuća radna mjesta u okviru organa državne službe, sukladno pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji iz člana 45c.
- S tim u vezi postavlja se pitanje da to znači da, ukoliko u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji ne postoji upražnjeno radno mjesto, zatečeni rukovodeći državni službenici automatski ostaju bez posla, odnosno da im na taj način prestaje radni odnos, što se prema mišljenju Ureda ne bi moglo prihvatiti iz razloga što su navedeni rukovodeći državni službenici, prema vačećem zakonu, u stalnom radnom odnosu, pa im zbog promjene njihovog statusa, u gore navedenom slučaju, ne bi ni mogao pretsati radni odnos – navode iz Ureda za zakonodavstvo.